Jaarverslag Willem - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu Jaarverslag Willem - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu

Jaarverslag Willem

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Werner, Marleen, Dirk & Willem

21 Mei 2019 | Nederland, Deurne

“ ben je trots op jezelf Willem? “ vraag ik hem. “ Mwhoa…… “ zoals een puber hoort te antwoorden. “ weet ik nie….. “ Vandaag is je laatste examen onderdeel en dan zit het erop, klaar, gedaan, rust, tijd, geen gehijg meer van je ouders in je nek :)

Ik vertel je dat ik rete-trots op jou ben en wil jij hierover uitleg. Ik zeg: “ Willem, we komen eind juni terug van Curaçao, er wordt van jou verwacht dat je gelijk een keuze maakt op school, want ze moeten daar van alles organiseren wat niet kan wachten. Je kiest ervoor om het examen jaar te gaan doen en daarbij….. ook nog van vakkenpakket gaat veranderen. Van zorg & welzijn kies je voor economie wat je al een jaar niet meer gehad hebt aan lessen. STOER!! Meer kan ik er niet van zeggen. Je hebt veel hobbels moeten maken jongen, want in het begin had je het niet makkelijk. Je ervoer veel stress en vond het lastig hoe daar mee om te gaan, en je deed het toch maar allemaal. Er moesten verslagen gemaakt worden, je moest een interview houden, een presentatie geven want anders mocht je niet op examen, je moest van alles van tekenen en zo kan ik nog wel ff doorgaan, en je hebt het allemaal gedaan. Je moest wennen aan school en haar regels, docenten, omgang met elkaar enz enz. Poeh….. RESPECT Willem, echt waar. En dit alles heb je gedaan in een remirgratie proces “ Je moet glimlachen en zegt: “ maar dat remigreren is toch allang voorbij?? “ Nu moet ik lachen. Dat klinkt goed Willem. Ik weet niet of dat proces klaar is, maar dat is meer mijn eigen dingetje denk ik. Dus, van mij heb je allang een diploma verdiend, echt waar Willem!!

Sociaal heb je het snel genoeg voor elkaar. Je hebt zelfs je vrienden van vroeger weer gevonden, Stan & Wes. En verder heb je ook nieuwe vrienden gemaakt. Zo fijn om te zien. Samen naar de stad, beetje chillen, crossen met brommers, voetballen, naar de film. Gewoon fijn samen-zijn. Dat doe jij goed! Je verteld zelf dat je weinig tot geen contact meer hebt met kinderen van Curaçao, echter mis je wel hun gekkigheid en gezelligheid op school. Daar kon alles volgens jou, en hier is het saai en serieus. “ daar kon ik echt lachen mam “

Eindelijk voor jou, ben je kei-hard gegroeid en een echte puber aan het wezen. Ik kan er echt van genieten. Je wilt niet meer op vakantie met ons (moet het nog zien….), trekt je eigen pad en hebt je eigen mening. Onlangs vroeg ik aan jou wat er toch met je was, en je vertelde: “ mam, sinds ik hier woon boeit het me allemaal niet meer zo, school niet en alles niet… “ Stiekem moest ik lachen en vertelde ik je dat dit puberteit heet

Lieve Willem, ben trots op jezelf jongen! Dik verdiend. En hoe dan ook, 12 juni ben ik er voor jou. Veel liefs je Mumsie (jouw zelf bedachte naam)

  • 21 Mei 2019 - 16:23

    Jack:

    Je Mumsie mag zeker trots op je zijn, maar ook zeker op jezelf.
    Knap man, en dat ik op zaterdagmiddag ook nog van je kan genieten is helemaal top.

  • 23 Mei 2019 - 13:45

    Jo En Leo:

    Hallo lieve Maasjes, in het bijzonder Willem.
    Inderdaad kunnen je mam en pap heel trots op je zijn.
    Ook de fijne ondersteuning door je ouders. Kortom Toppie.
    Nu nog even afwachten op het resultaat, maar zover als je nu al bent gekomen in een jaar tijd is dat resultaat al geweldig.
    Liefs van Jo en Leo....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deurne

De Maasjes op Curacao

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2020

Zo maar weer eens eventjes

21 Mei 2019

Jaarverslag Willem

14 Mei 2019

Dirk

19 December 2018

Natte Kerst.....

04 December 2018

Zoek de 7 verschillen…….
Werner, Marleen, Dirk & Willem

Lieve Allemaal, stiekem aan begint het hier steeds spannender te worden. De Maasjes: Werner, Marleen, Dirk & Willem gaan het grote avontuur aan, wij gaan naar Curacao om daar te genieten, te werken, te leven en naar school te gaan, te spelen, te zwemmen en te bbq-en..... De komende tijd zullen we jullie via deze site helemaal op de hoogte gaan houden. Voorals nog over onze voorbereidingen en later over ons leven op Curacao. Groetekus De Maasjes

Actief sinds 11 Mei 2009
Verslag gelezen: 785
Totaal aantal bezoekers 242101

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Oktober 2012

De Maasjes op Curacao

Landen bezocht: