omdat het hier regent en ik zin heb om te lachen.. - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu omdat het hier regent en ik zin heb om te lachen.. - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu

omdat het hier regent en ik zin heb om te lachen..

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Werner, Marleen, Dirk & Willem

23 September 2018 | Nederland, Deurne


Ik wil jullie mee nemen naar de toekomst. Het is 2043, en krijgen wij (Werner en ik) een brief op de deurmat, deze komt van….. Huize Korsakow te Curaçao.

Geachte mevrouw Marleen & meneer Werner,
ik vraag jullie dringende hulp, ik zit met mijn handen in het haar. Ik ben de zuster van Huize Korsakow te Curaçao. Ze noemen me hier zuster Clievia. Zoals ik begreep wonen hier al uw vrienden van vroeger.
Ik vraag uw raad om de volgende cliënten:

• Dhr. van Eerdt, hij draagt iedere dag 2 korte broeken over elkaar aan. Eerst een zwembroek en dan een korte spijkerbroek. Dan moet u bedenken dat hij daaronder ook nog zijn incontinentiebroekje aan heeft. Tevens wil hij dan ook nog naar Daaibooi in dit tenue. Gelukkig zit hij op de gesloten afdeling, geen houden aan. Hij staat iedere dag aan de deurklink te rammelen.
• Mw. Boonstra, zij slaapt samen met Dhr. van Eerdt op één kamer. Op die kamer staat tevens een hometrainer. Ze vertelt me iedere dag te moeten trainen voor de Extreme. Wanneer ze ergens de kans krijgt loopt ze naar de keuken voor gardes en pollepels. En roept dan iets van: oh oh den haag….
• Echtpaar van Lieshout: mevrouw van Lieshout heeft veel rare kuren hoor, dat ik kan u wel vertellen. De ene keer wil ze in de wasmachine gaan zitten, de andere keer wil ze alleen maar muziek horen van Boudewijn de groot. Ze gaat dan lekker dansen. Meneer van Lieshout, heeft een hoog-laag bed gekregen, hij kwam een gewoon bed niet meer in of uit. Hij wilde zelfs van een roze luchtbed een nachtkastje maken, nou daar doe ik niet aan mee, rare fratsen. Verder heeft ie 6 verschillende brillen op zijn hoofd. We laten hem maar zijn ding doen.
• Mevrouw Els van Barneveld: Ze staat iedere dag aan de kant van de weg om mensen op te wachten voor afspraken van huize Korsakow. Ik denk dat ze het tehuis wil verkopen. Verder vind zij veel aansluiting bij Mw. Boonstra in de keuken. Wanneer mw. Boonstra zingt, staat Mevrouw Els met haar beide armen in de lucht te zwaaien. Heel bijzonder dit!!
• Mevrouw Rommens: Wel heel zielig hoor, mevrouw is continu haar poes kwijt. Ze blijft maar roepen over de gang. Ik heb nu een pluche poes in haar rollator gelegd, en daar is ze redelijk tevreden mee. Haar kamer hebben we ingericht als kantoor, dat geeft haar rust. Ze wil continu sleutels e.d. aan bewoners meegeven. Verder drinkt ze veel La Linda, nou ja toe maar…. Slaapt ze lekker van!
• Echtpaar Driessen: ik weet niet hoor, maar meneer krijgt wel heel veel visite van andere dames. He Pappie, roepen ze dan. Meneer is niet altijd even snel meer, maar als deze dames er zijn, is ie zo uit zijn sta-op-stoel gekomen. Ik heb nu wel een visite regeling getroffen, want mevrouw Driessen werd er zo onrustig van. Mevrouw Maria is heel erg lief, ze wil continu eten koken, wat wij natuurlijk niet afslaan. Tevens een mooie dagbesteding voor haar.
• Meneer van Eijk en Vriendin Liesje. Tja, je begint het leeftijdsverschil nu wel te merken he. Mevrouw Liesje is nog heel erg vitaal, en meneer is niet vooruit te branden. Meneer praat de hele dag over ‘pijpen’ en geeft ze dan een nummer, nou ja… beetje decorumverlies denk ik. Verder heb ik `m aan het gemalen eten gezet hoor, dat gebit, een gebed zonder end. Vriendin Liesje komt iedere dag langs in ons tehuis. Ze wil hier nog niet wonen, wat ik heel goed kan begrijpen. Ze zorgt voor de kleding van alle bewoners. Wat een heerlijkheid. Al die vieze vlekken en geurtjes.
• Mevrouw Miriam, ze is nog het meest helder van alle bewoners moet ik zeggen. Heeft zij misschien iets minder gedronken vroeger dan de rest? Verder wordt ze iedere zondagavond naar Hemmingway gebracht door één van onze vrijwilligers. Dat houdt haar op de been.
• Sinds kort heeft echtpaar Soetekouw – Baars zich aangemeld en staan op de wachtlijst. Alle bedjes zijn bezet, dus nog heel ff wachten op, ja je weet wel…. Het blijken wel nachtbrakers te zijn, dus ff kijken hoe we t.z.t. het een en ander gaan oplossen. We kunnen er niet mee aangemaakt zijn dat ze midden in de nacht het gehele huis wakker en onrustig maken.
• Meneer van de Klok en Mevrouw van Aken. Ook wel de Klokjes genoemd. Ze wonen ondertussen ook alweer ff hier. Ach wat is mevrouw toch lief voor meneer. Bij ieder trapje werd meneer begeleid, ze waren beiden zo bang dat hij zou gaan vallen. Sinds kort maar een traplift aangeschaft, het duurde mij allemaal wat te lang. Verder hangt hun hele kamer vol met rode klokjes, wel schattig om te zien.
• Meneer Lentjes, altijd een beetje afwezig. Ik begreep van de andere bewoners dat dit geen abnormaal gedrag is. Dat is fijn om te weten, voor ik de geriater in consult ga vragen. Wat mij opvalt is dat meneer Lentjes graag met de incontinentiebroekjes van meneer van Eerdt rond loopt. Hij zet ze dan op zijn hoofd en daarover heen zet hij dan een oude fietshelm. Ik heb er helaas geen foto van, maar het is hilarisch om te zien.
• Echtpaar Frijlink – van Bergen. Tja, veels te lang boven op de berg gewoond. Voor we ze daar uit huis hadden moesten we eerst weet ik niet hoeveel van die wijnflessen aan de kant schuiven. Meneer hadden we gelijk een lekkere wasbeurt gegeven en geschoren, en doet het redelijk wel. Mevrouw heeft ook een pluche hondje gekregen. Ze wil er zeven, nou ik dacht het niet.
• Meneer & Meneer van Haaren. Dat is toch ook wat. Meneer Rutger hoest en proest wat. Maar ik moet zeggen hij wordt zo ontzettend goed in de watten gelegd door Meneer Juan. Geweldig om te zien. Als meneer Rutger een goeie dag heeft wordt ie in de rolstoel naar buiten gereden, en gaan ze samen onder de boom zitten. Zo schattig.


Ik schrijf het volgende terug:
Mooie Zuster & Lieve Vrienden van Huize Korsakow,
Wat fijn om van jullie allemaal wat te horen. Zoals ik mag lezen gaat het jullie allen redelijk wel. Tja, dit hadden we een dikke 25 jaar geleden al voorspeld he? Toen we allemaal nog jong, fris & fruitig waren. Jemig wat een geweldige tijd hebben we met elkaar beleefd. Ik denk dat het daar ergens is mis is gegaan, we dronken allemaal alsof ons leven er van af hing. Spier nakend de letste zeiden we dan. Vroeger lachte we erom…. Huize Korsakow. Maar zie hier het resultaat. Lief & Leed gedeeld hoor, dat moet ik je wel vertellen. We stonden altijd voor elkaar klaar. Een tijd om nooit meer te vergeten.

Met ons gaat het goed hoor. Wij wonen momenteel in een aanleunwoning, ideaal. We hebben wel zo`n alarm om ons nek hangen. Laatst had ik het ingedrukt omdat ik niet meer precies wist hoe de karaoke set aan moest. Daar was de zuster niet zo blij mee. Werner zit nog iedere dag op zijn knieen in de badkamer. Ik zeg dat ie dat niet meer hoeft te doen maar ja…

Geef iedereen een hele dikke kus van ons. We missen ze heel heel erg!!

PS: Er moet ergens nog een tasje met pruiken liggen, dat in combinatie met wat limoncello, doet vast wonderen bij onze vrienden van Huize Korsakow..

  • 23 September 2018 - 08:56

    Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas:

    Dit verhaal hebben we voorgedragen tijdens ons afscheidsfeest juni 2018 voor al onze lieve vrienden op Curacao. Hilarisch..... al zeg ik het zelf :) Sinds kort werk ik (wanneer het mij uitkomt) in een verzorgingshuis, en je kunt je zo voorstellen dat ik dan zo af en toe helemaal in een deuk lig, mede door bovenstaand verhaal. Ik zie het levendig voor me.
    Ik mis jullie!!

  • 23 September 2018 - 13:06

    Annemarie:

    Dat was inderdaad hilarisch, tranen met tuiten! En bij het lezen nu eigenlijk weer... We missen jullie ook!

  • 26 September 2018 - 20:35

    Mieke:

    Was n fantastisch feesje. Maar mis jullie zeker. Gelukkig duurt t nog n tijdje voor t 2043 is.pfff

  • 10 Oktober 2018 - 23:56

    Marian Rommens:

    Camaretten-festival, tonproaten of hoe jullie daar in Deurne humor tentoonspreiden, dit is echt heel goed!
    Maak er tzt een act van, maar wacht nog even. Het is tenslotte nog steeds goed weer in NL en het regent op Curacao!
    Liefs, Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deurne

De Maasjes op Curacao

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2020

Zo maar weer eens eventjes

21 Mei 2019

Jaarverslag Willem

14 Mei 2019

Dirk

19 December 2018

Natte Kerst.....

04 December 2018

Zoek de 7 verschillen…….
Werner, Marleen, Dirk & Willem

Lieve Allemaal, stiekem aan begint het hier steeds spannender te worden. De Maasjes: Werner, Marleen, Dirk & Willem gaan het grote avontuur aan, wij gaan naar Curacao om daar te genieten, te werken, te leven en naar school te gaan, te spelen, te zwemmen en te bbq-en..... De komende tijd zullen we jullie via deze site helemaal op de hoogte gaan houden. Voorals nog over onze voorbereidingen en later over ons leven op Curacao. Groetekus De Maasjes

Actief sinds 11 Mei 2009
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 242498

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Oktober 2012

De Maasjes op Curacao

Landen bezocht: