Super Stoer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu Super Stoer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu

Super Stoer

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Werner, Marleen, Dirk & Willem

08 Januari 2018 | Curaçao, Willemstad

Wanneer ik dit schrijf is het maandag 11 december 2017 en moet ik even mijn verhaal kwijt, zeg maar gerust ons verhaal kwijt. Want wat is er gaande in Huize Maas….

Het was voor iedereen al duidelijk dat Dirk volgend jaar naar Nederland zou gaan, om daar Sport & Beweging te gaan studeren. Hij doet ontzettend zijn best om schooljaar 2017-2018 succesvol af te rond, diploma te behalen en weg te wezen. Op naar Nederland, op naar zijn Droom. En dat is prima, geweldig trouwens. Een jongen van 15 die weet wat hij wil en daar voor staat. Super Stoer. En dan wij nog, die Super Stoer mogen zijn….

Juni 2017 had ik een goed gesprek met Dirk. Ik vertelde hem dat wij graag hier willen blijven en onze dromen verder uit willen bouwen. Ik kreeg het toen bijna niet uit mijn strot. Maar met zonnebril op is het me toch gelukt hierover te praten. Dirk: “mam ik ga jullie echt wel missen, maar het lukt mij wel, echt waar!!” . Slik…. Oké, zo zou het verhaal verder gaan en stonden we helemaal achter onze keuze.

Tot op een dag, Werner tegen me zei: “Marleen, ik ga Dirk zo ontzettend missen denk ik…” . Natuurlijk ga je die missen, dat is logisch. Maar wat hij ook bedoelde te zeggen was, (en waar ik ook helemaal achter sta!!) we nog het nodige van hem mee willen maken. Hij is dan ‘nog maar’ net 16. We willen hem zelf begeleiden na 9 jaar Curacao , voetbalmomentjes mee maken bij ZSV (lees: zelf ook gewoon in de kantine hangen), kotsmisselijk boven de toiletpot zien hangen na een flinke avond stappen, op vakanties zien gaan, vriendinnekes over de vloer, samen een potje bier drinken op de kermis en zo nog veel meer. Maar het meest belangrijke, we willen onze jongens zelf opvoeden in deze mooie leeftijd en daar later geen spijt van krijgen. Opvoeden kun je maar 1x doen!! En ja….. weten wij ook dat hij zijn eigen plan gaat trekken, en ja…. weten wij ook dat hij ons steeds minder nodig heeft. Maar toch zegt ons hartje dat we dit willen!! Ook Willem zal het jaar daarop het eiland verlaten om verder te gaan met een studie, reden te meer.

En dit is niet over één nacht ijs gegaan (want dat gaat hier namelijk niet….) maar hebben Werner en ik daar ook echt wel lang & goed over nagedacht. Super Stoer, de kogel is door de kerk voor ons. Maar dan hebben we nog een menneke hier….

Willem, oh mijn god, zo een eilands-kind geworden. Houdt van anti`s en suri`s, houdt van de muziek van hier, houdt van de zon, zee & strand. Vindt het leuk op school, houdt van de warmte en houdt van beach tennis. Houdt van zijn vriendjes en vriendinnetjes hier. Next step…. Willem vertellen wat onze plannen zijn. Met zonnebril op en een brok in mijn keel moest het dan maar gebeuren. Na alles uitgelegd te hebben en al zijn vragen beantwoord te hebben: “Mam, ik vind dit wel lastig, ik houd zo van de zon!!”. Slik….. we laten Willem even met rust, zo ook onze gedachten (in zoverre dat mogelijk was/is) en laten het een en ander maar even gebeuren. Totdat we samen een keer aan het koken waren, en Willem op de proppen kwam met de vraag: “ Wanneer vertrekken we eigenlijk naar Nederland, ik heb er ook wel zin in….” . Echt??!!! Wat is er in jouw hoofd gebeurd Willem? Hij was ons al een stap voor en had het al op school al verteld. Wacht even….. je gaat te snel Willem. Maar je bent Super Stoer.

De jongens zijn op de hoogte en is het tot op heden ons geheim!! Niemand weet hier nog iets van, en dat maakt het niet makkelijk. Zeker niet voor de situaties die we hier mee maken. Gisteren had ik het moeilijk op Woodstock. In ene kwam onze beslissing snoei hard binnen. Gelukkig kon ik mijn zonnebril op zetten en werd het snel genoeg donker…. En die zonnebril-momentjes zullen er nog genoeg gaan komen, en houden we voor ogen dat dit onze Super Stoere keuze is, en die voelt goed. Ondanks……. nou daar kan ik nog wel een boek van vol gaan schrijven, wat we gaan missen.

Nu weten jullie het ook, en kunnen we onze emoties met elkaar gaan delen. Dat voelt goed. Ik ga jullie dus weer op de hoogte houden van ons Super Stoere Avontuur. Terug keer naar Nederland.

  • 08 Januari 2018 - 18:43

    Jack & Maria:

    De voornaamste taak die we als ouders hebben is toch de kinderen op de weg zetten naar het volwassen worden. En och dat er zo nu en dan een traantje weg gepoetst moet worden, of achter een zonnebril verstopt moet worden is allemaal heel herkenbaar hoor. Vraag maar aan je vader en moeder. Kei goed bezig !!!

  • 08 Januari 2018 - 19:05

    Thea Wiggers:

    Marleen en Werner
    Erg stoer besluit.
    Maar dat was het vanaf jullie vertrek uit Nederland al.
    Jullie hebben dat gedaan wat toen goed was en nu nemen jullie een besluit dat ook weer goed is.
    Succes bij het afronden van jullie verblijf daar en heel veel plezier (met jullie vrienden en familie) straks terug in Nederland.
    Herman en Thea Wiggers


  • 08 Januari 2018 - 19:28

    Carin Verhappen:

    Wat bewonderenswaardig dat jullie deze keuze maken, eigenlijk hebben jullie dit altijd al geweten samen uit en samen thuis. Heel veel toi toi met het regelen van alles, gelukkig gaat het in Nederland wel heel wat sneller dan in Curaçao...

  • 08 Januari 2018 - 20:06

    Jan Brands:

    Hoi Marleen en Werner,
    Hier krijg ik wel een brok van in mijn keel en vochtige oogjes. Heb steeds zo veel bewondering gehad voor jullie grote avontuur en kan me heel goed voorstellen dat het voor jullie een heel moeilijke beslissing is geweest en nog is. Ik wens jullie dan ook ontzettend veel kracht en geluk toe in de wetenschap dat het met dit avontuur ook wel weer goed komt.
    Liefs,
    Jan Brands

  • 08 Januari 2018 - 20:38

    Opa En Oma:

    Een dubbel gevoel natuurlijk zijn wij bijzonder blij met dit mooie weerzien laten we vooral niet vergeten die vele mooie herinneringen behalve dan de roltrapmomenten wij zullen waar we kunnen jullie ook hier weer te ondersteunen met deze grote stap op jullie volgende levenspad waar we heel veel respect en begrip voor hebben ......liefs Van ons

  • 09 Januari 2018 - 09:17

    Heidi:


  • 09 Januari 2018 - 10:26

    Susanne:

    Hey Lieve Maasjes,

    Samen op Avontuur naar het mooie warme Eiland, daar ver weg in de Zon.
    Dat was bijna 9 jaar geleden jullie nieuwe start...
    Geweldig hebben jullie het op jullie nieuwe woonadres. Volop genieten van al het mooie wat het verre eiland jullie te bieden heeft.
    Super Gaaf en Geweldig wat jullie ondernomen hebben.
    En dan nu het Nieuwe Avontuur in jullie eigen Holland... Samen met weer je vrienden van Hier...
    Ook hier gaan jullie weer Geweldige avonturen beleven samen met jullie knappe gave mannen.
    Wij gaan dat samen met jullie weer gewoon doen....
    Dikke kus

  • 09 Januari 2018 - 19:47

    Claudia Van De Mortel:

    Hey Maasjes.

    Wat een Stoer besluit van jullie samen!
    En in het dubbele gevoel kan ik me helemaal inleven.
    Soms doe je iets vanuit je gevoel en dan weer vanuit je verstand, maar gevoel en verstand kan elkaar ook wel eens behoorlijk in de weg zitten! ;-)
    Al die jaren in het buitenland, hebben jullie alleen maar sterker gemaakt als familie en de kinderen een ervaring mee gegeven die ze nooit meer zullen vergeten.
    Wij wensen jullie heel veel plezier en geluk toe met dit nieuwe avontuur....

    Groetjes Van Tom & Claudia en de kids

  • 11 Januari 2018 - 18:18

    Maarten-Diny:

    Marleen, Werner, Dirk, Willem,

    Mooi verhaal, pink een traantje weg. Fijn dat jullie weer terugkomen en wat zullen An en Theo en jouw moeder, Werner, dit fijn vinden.
    We komen in Deurne wel weer een polartje drinken. Vakantie in Curacao zal ook voor ons weer heel anders zijn.
    Geniet de komende maanden van de Carnaval, weekendje kamperen met Pasen, jullie vrienden en de zon....... en zijn benieuwd naar de verhalen.

    Groetjes
    Diny en Maarten

  • 14 Januari 2018 - 22:47

    Bianca Leenders:

    Hee super stoere lieve familie,
    Wat ontzettend knap dat jullie dit durven en doen...echt recpect!
    Lekker weer eens mijn buufies op het pleintje..hihi!
    Tot gauw..dikke knuf van ons allemaal. Sterkte nog met alles regelen en verwerken
    En we zijn er voor jullie als jullie weer hier zijn! Mochten jullie dat willen

  • 16 Januari 2018 - 14:43

    Hanneke Van Den Hooven:

    Ha Marleen,
    Wat een verhaal zeg, maar helemaal begrijpelijk dat jullie deze keuze maken al hoewel ik natuurlijk niet weet hoe gaaf het op Curacao is. Maar daar kan ik me wel een voorstelling van maken. Maar hier in Brabant is het ook niet mis. En als straks alles weer loopt in Deurne en de jongens het weer goed naar de zin hebben zullen jullie ook wel weer aarden. Wel heel leuk dat jullie terug komen en wie weet trekt het St. Anneke weer.

  • 28 Januari 2018 - 18:27

    Dries:

    Hallo Marleen,
    Welkom terug in Nederland. Zal een hele omschakeling weer zijn, maar ik begrijp wel de wens voor en van de kinderen. Wacht nog maar even met de oversteek, want het weer is hier grijs en somber. Zie je graag een keer hier in Geldrop als je weer terug bent. Succes met alles.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

De Maasjes op Curacao

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2020

Zo maar weer eens eventjes

21 Mei 2019

Jaarverslag Willem

14 Mei 2019

Dirk

19 December 2018

Natte Kerst.....

04 December 2018

Zoek de 7 verschillen…….
Werner, Marleen, Dirk & Willem

Lieve Allemaal, stiekem aan begint het hier steeds spannender te worden. De Maasjes: Werner, Marleen, Dirk & Willem gaan het grote avontuur aan, wij gaan naar Curacao om daar te genieten, te werken, te leven en naar school te gaan, te spelen, te zwemmen en te bbq-en..... De komende tijd zullen we jullie via deze site helemaal op de hoogte gaan houden. Voorals nog over onze voorbereidingen en later over ons leven op Curacao. Groetekus De Maasjes

Actief sinds 11 Mei 2009
Verslag gelezen: 733
Totaal aantal bezoekers 242117

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Oktober 2012

De Maasjes op Curacao

Landen bezocht: