Curaçao, wat doe je nou? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu Curaçao, wat doe je nou? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu

Curaçao, wat doe je nou?

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Werner, Marleen, Dirk & Willem

24 Februari 2018 | Curaçao, Willemstad


Ja Curaçao, wij weten echt wel hoe het weer in Nederland is hoor (al hoe wel…..). Je hoeft ons geen voorproefje te geven van heel veel regen en kou !! Mijn hemel…. De laatste weken is er ontzettend veel regen gevallen en is het kwik gezakt naar soms wel 20C…. weet je wel hoe koud dat is voor ons. En zouden wij het best fijn vinden om de laatste maanden gewoon een lekker zonnetje op onze snoet te voelen. Ondertussen zijn er ook weer genoeg zonnige dingen aan ons voorbij gekomen. Ik laat jullie even mee genieten.

Ik ben ontzettend lekker bezig met mijn eigen bedrijf als Kindercoach. En hoe dichterbij de tijd komt van vertrekken, hoe meer pijn in mijn hart dit doet. Ik mocht voor de stichting Tur ta Konta vragen bedenken voor de pub-kwis en deze uitleg geven. Het was voor ongeveer 100 mensen, wat ik uiteraard best spannend vond, en ik voor mezelf weer een stapje vooruit heb gemaakt. Het was een super leuke avond. Verder de training ‘spiegelkinderen’ afgerond en daar gelijk mee aan de slag gegaan. Ben ik (wederom) gevraagd voor een TV programma, maar heb ik dit ‘podium’ aan een andere kindercoach gegeven, die wel gewoon op het eiland blijft. En als er kiddies klaar zijn bij mij, staan de volgende alweer te trappelen. Dit geeft zo een goed gevoel. Ik houd het nog maar even vast, en zie ik in Nederland wel weer hoe het een en ander gaat lopen.

Verder lekker gefeest natuurlijk. Ieder weekend hadden we wel iets op het programma staan en deed dit mij al een beetje aan Nederland denken. Voor het eerst waren alle weekenden van januari en half februari vol gepland. Ongekend voor hier. Met name verjaardagen die gevierd werden, waar Dirk er één van was. Onze sweet sixtien. Och wat zijn pubers toch grappig en onvoorspelbaar. Hij wilde dit keer zijn verjaardag wel vieren. (andere jaren moest hij er niks van hebben…) Dus op de dag zelf werden alle vrienden uitgenodigd voor een borreltje en een hapje. Ook toen moesten we naar ‘binnen’ vanwege de regen, belachelijk ;) . En samen met zijn beste matties ging hij paintballen. “nee mam, geen groepsfoto, en wil je gewoon normaal doen als de jongens er zijn” ……….. zo grappig!! Ze hebben genoten en daar ging het om.

En dan natuurlijk, mijn feest der feesten, CARNAVAL. Sinds vorig jaar ben ik lid van de carnavalsvereniging alhier, de KABRIETEN. Samen met Timi heb ik vorig jaar gezorgd voor de natjes en de droogjes. Echter kon zij dit jaar niet meedoen. En moest ik opzoek naar een nieuw maatje, die ik zo gevonden had. Een droom voor Dunya en Desi kwam uit, cafeetje spelen en dat ook nog in de Grand Marcha. Wat een geweldig feest, en ik weet ik eigenlijk niet hoe dit uit te leggen. Zoveel positieve energie dat we beiden straalden. We straalden meer dan het zonnetje van Curaçao. En dan is het voor mij altijd weer lastig om met beide benen in de ‘gewone wereld’ terug te komen. Ik ga genieten van deze geweldige herinneringen.

Vanavond zijn we uitgenodigd voor de ‘stamppotten-avond’ bij Frank & Goof, gewoon omdat het bij dit weer hoort. Polar wordt ingewisseld voor gluhwein en warme chocomel. En verder zal het wel weer goed komen met het alcohol percentage. Je moet toch ergens warm van worden, niet dan :)

En verder zijn we eigenlijk redelijk chill omtrent de voorbereidingen. Met name bezig met de scholen in Nederland voor de jongens. We gaan hier zoveel mogelijk verkopen qua spullen en proberen we met koffers en enkele dozen ‘het meer’ over te steken eind juni. Werner is al benaderd door 2 bedrijven in Nederland. Auto en werkkleding staan al klaar, dus is hij niet alleen de beste en knapste tegelzetter van Curaçao blijkbaar. En willen veel mensen hier nog snel even gebruik maken van zijn goeie tegelwerk. Gelijk hebben ze. Ach en verder…. Leven we lekker ons leven hier. Nog 4 maandjes…. (moet ik dit nu echt perse benoemen….)

  • 24 Februari 2018 - 19:02

    Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas:

    oja.... dit was ook erg grappig wat nog voorbij kwam. En schrijf ik het gelijk op voordat ik het vergeet. Willem vraagt aan mij: "mam, wanneer vertrekken we ook alweer naar Nederland?". Ik zeg 27 juni, waarom?
    "oh gelukkig, want ik heb begin juli afgesproken op Amsterdam Centraal met vrienden uit mijn klas om dan samen naar Walibi te gaan".... ik vond `m geweldig!!
    Hoezo treinen, Amsterdam Centraal, Walibi..... ga zo door lieve vriend!!

  • 24 Februari 2018 - 19:49

    Lina:

    wat gaaf om te lezen..nog maar 4 maandjes

  • 26 Februari 2018 - 13:45

    Heidi:

    Lag Curaçao maar op een paar uurtjes rijden!
    Dan kon iedereen in de afgelopen jaren iets makkelijker 'an komme' en jullie straks ook weer ff terug wippen naar jullie zelf opgebouwde Curaçaose familie. AL weer wat jaartjes geleden hebben wij dat warme bad van vrienden en kennissen mogen ervaren en ik kan me voorstellen dat het, naast het heerlijke weer en de levenswijze van de eilanders, iets is wat jullie erg gaan missen....
    Maar wat stoer dat jullie dit wederom weer gaan doen!
    En geweldig hoe die mannen hun eigen leventje hier al in aan het plannen zijn, dat maakt het oversteken van de plas al een stuk makkelijker.
    Lieve Maasjes, respect!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

De Maasjes op Curacao

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2020

Zo maar weer eens eventjes

21 Mei 2019

Jaarverslag Willem

14 Mei 2019

Dirk

19 December 2018

Natte Kerst.....

04 December 2018

Zoek de 7 verschillen…….
Werner, Marleen, Dirk & Willem

Lieve Allemaal, stiekem aan begint het hier steeds spannender te worden. De Maasjes: Werner, Marleen, Dirk & Willem gaan het grote avontuur aan, wij gaan naar Curacao om daar te genieten, te werken, te leven en naar school te gaan, te spelen, te zwemmen en te bbq-en..... De komende tijd zullen we jullie via deze site helemaal op de hoogte gaan houden. Voorals nog over onze voorbereidingen en later over ons leven op Curacao. Groetekus De Maasjes

Actief sinds 11 Mei 2009
Verslag gelezen: 709
Totaal aantal bezoekers 242115

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Oktober 2012

De Maasjes op Curacao

Landen bezocht: