Pamela… - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu Pamela… - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu

Pamela…

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Werner, Marleen, Dirk & Willem

15 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Sinds kort mag ik me zo noemen, maar daar later meer over, want jeetje wat is er veel gebeurd. Het lijkt een beetje een roller coaster, gelukkig zijn we wat gewend.

Dirk&Willem op vakantie!
28 juni was het dan zover en gingen die “twee apen” van ons met zijn tweetjes naar Nederland. Wat een ervaring voor ons allemaal!! Ze werden begeleid door Petri en haar kids, want zij zouden de camper huren van ons om zo naar het WK windsurfen in Italie te gaan. En zodoende konden ze Dirk & Willem makkelijk mee nemen. Van te voren nog even Duitsland – Italie gekeken op het airport en dat was een welkome afleiding. De wedstrijd was afgelopen en daar gingen ze dan, een dikke knuffel en wat natte oogjes, en hop de trap op!! Dag stoere mannen… maar mijn hartje zei anders. Er kwam pas rust toen oma een smsje deed dat ze goed geland waren, pffff…. en tot de tijd van vandaag (bijna 3 weken verder) heeft ieder van ons het prima naar de zin, en kunnen we ook niet wachten totdat het 23 juli is…. heerlijk om “onze apen” weer terug te hebben. Trouwens wat wel grappig is, dat ze de hele vakantie op hun blote voeten voetballen en alle andere kids schoenen aan hebben, zijn het dan toch echte eiland-kinderen geworden ;-)

Verhuizing!!
30 juni en 2 juli werden we verhuisd mede dankzij onze vrienden…. Geweldig! 30 juni werd het oude huis leeggehaald, alle spullen op de vrachtwagen gezet en gepoetst. En dat liep als unne trein, zo lief allemaal. Dat was in een ochtend gerittseld, en toen moest ik toch wel weer denken aan de “goed ruikende sterke mannen” en “assepoetsters” van Nederland. De mannen ruiken hier toch wel net iets anders dan in Nederland met die hitte, maar verder helemaal niks te klagen. Toen hebben we gezellig 2 dagen bij onze vriend Rutger geslapen omdat we ons nieuwe huis nog niet in konden. Was leuk… toen was het 2 juli en konden dus alles spullen ingehuisd worden in ons nieuwe onderkomen. En wat hebben we het heerlijk hier. En waarom we verhuisd zijn? Dat weten we nu, wat een heerlijke wind hier op dat huis en dat is voor hier wel heel belangrijk, en een super gezellige porch,mooie tuin met ingegraven zwembad (kan Dirk na bijna 3 jaar eindelijk zeggen dat we een ingegraven zwembad hebben), Dirk & Willem kunnen straks weer s op straat fietsen en een beetje ballen. We wonen nl in een gezellig klein wijkje met jonge mensen. Ondertussen zijn we aardig op orde, staan er her en der nog wat dozen, maar daar zijn ze voor, en die staan er over een tijdje ook nog wel. Alles op zunne tijd!!

Ondertussen ben ik hier geskimmed, hoop trammelant altijd wir, maar dat komt ook wel weer op zijn pootjes terecht. Daarna gehacked met mijn email, is ook weer goed gekomen, en wil ik een ieder vragen ons een mailtje te sturen want ik ben mijn hele bestand kwijt. Anders hoor je nl nooit niks meer van ons, en da zou ook niet leuk zijn. We hebben mijn ex-oud-collega hier nog op visite gehad met haar 4 boys, was erg gezellig. Opgehaald op Hato, oppashuis geregeld, lekker samen uitgegeten, voetballen gekeken en zo nog van alles wat, maar helaas (nog) geen fotos van. Stille hint Leonie ;)

Neuroloog!!
Ik had 22 juni mijn MRI gehad (ook n ervaring apart) en ik zou de 25e juni bellen naar de neuroloog voor de uitslag. Dus ik bel die dag,” neeee dushi, je weet toch dat dat altijd 2 weken duurt” Natuurlijk…. “Bel volgende week maar weer s terug.” Dus ik dacht laat ik dan maar over 2 weken terug bellen, anders hi ut nog gin zin. Uiteindelijk kon ik 11 juli terecht. Ik had een overheerlijke appeltaart mee genomen want je weet hier nooit waar die goed voor zijn. Dokter maakt de MRI open, jeetje…. een grote hernia onder in mijn rug (voor de kenners L5-S1) en daaronder nog een paar kleinere. Oke!!! 100% opereren en niks anders. Duidelijk dacht ik. Maar niet hier dacht ik! Maar geen discussie nodig met de dokter want ook zij snapte wel dat ik dat hier niet wilde opereren. Dus nu wacht ik op goedkeuring van mijn verzekering voor medische uitzending naar Nederland, en niet om het een of ander, maar och…. dan lijkt “ons Anna” toch wel weer aantrekkelijk. We wachten “rustig” af…. maar hopelijk duurt het allemaal niet te lang meer. De apotheek weet niet wat ze mee maken als ik weer s langskom met mijn recepten…

Pamela!!
En tja…. niet te vergeten het verhaal van onze Pam. Vorige week zondag waren we op Daaibooi strand, en ik was aan het zwemmen met vriendinnen, tot een van hen zei: “he, dat gaat daar niet goed met die man” . Dus ik keek om, ik dacht verrek, die man is verdronken. Dus ik zwom een (s)tandje harder om hem te gaan redden, want ja…. ik dacht: dat wordt de mijne!! Dus ik het strand op, die verdronken man ondertussen ook, (ik had nog net tijd genoeg om mijn rooie badpak aan te trekken, sokken bij mijn cup … te stoppen en mijn blonde pruik op te zetten ;) ) ik voel zijn polsslag…. niks, nada, noppes. Ondertussen een andere badgast bij mij komen zitten, ik zeg: “ ik ga beginnen”. En hoppeta…. 30:2 maar die 2 (beademingen) die liet ik dus lekker door iemanders doen, da snapte wel, dat doet onze Pam niet (de drenkeling was nl al 60+ snapte). En zo werkte we met afwisseling door tot de ambulance na 25 minuten kwam. Maar ondertussen had onze drenkeling wel weer een eigen ademhaling en pols. De ambulance nog even geholpen met wat O2 en een infuusje en toen vond ik dat ik genoeg gedaan had. En toen……….. ik liep terug naar ons clubje vrienden, en het hele strand begint te klappen, dat was zo enorm geweldig!! Dat zal ik nooit meer vergeten, wat een impact. Iedereen die je feliciteert, familie die je komt bedanken, en iedereen die zwaar onder de indruk is. En Werner, och die hadde tranen in zijn ogen van trotsigheid, heerlijk!! Daags nadderhand in de krant en op de radio, dus Pam die kan er weer effe tegen. En de 60+er…. die leeft nog steeds, pabien! En ik, ik wist toen nog niet (officieel) dat ik een hernia had…

Lieve mensen, wij gaan nog even genieten van een weekje zonder “apen” en dan is het volgende verhaal weer met nieuws van Dirk & Willem, en… ik zal wat zon naar jullie sturen, ocherm!!
De Maasjes – twee!!

  • 16 Juli 2012 - 02:18

    Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas:

    en sorry voor mijn jongens, maar ik ben helemaal vergeten te vermelden dat Coach Werner en Dirk kampioen zijn geworden met voetballen, en de afsluiting van school, wat ook een toppertje was. Maar da doe ik dan de volgende keer!! xx

  • 16 Juli 2012 - 07:30

    SBS:

    Weer mooi Marleen,

    We zitten te wachten tot de deurbel gaat en Dirk en Willem hier aan de deur staan. Harstikke leuk!

    Groetjes,
    Stef, Bram en Stan

  • 16 Juli 2012 - 08:59

    De Claasjes...:


    'Ik weet na al die jaren niet meer wat ik nog moet schrijven.'
    Heb je een tijd terug nog geschreven.....
    En zo heb je weer meer verhalen dan dat er op passen! ;)
    Wa'n schon huis en wat geven jullie er wat Moois van gemaakt!
    Bij de zin, 'wind om het huis' was ik al verkocht, wat zal dat zalig zijn.....
    Mooi, ook daar een heel team aan de slag, eten d'r bij, alles kumt goe..
    Nu maar hopen dat de postbode jullie huis ook weer kan vinden.

    Die man op het strand en zijn familie, gaan jou nooit meer vergeten.
    Sta er maar es bij stil als dat je eigen vader zou zijn, pfffff.
    Lang leve PammeLeen!!!!!
    Iedereen weet dat je eigenlijk 'n pleeg bent, maar je écht in actie zien is heel anders en indrukwekkend hoor....

    Nog ff en dan zijn de stoere mannen weer thuis.
    Vol verhalen, kussen, knuffels en een stukje groter gegroeid door de ervaring.
    Stoere papa en mama!
    Nog ff alleen mekaar knuffelen, ok heel fijn ;)

    Dikke kus van Jons!

  • 16 Juli 2012 - 12:14

    Janine:

    Kei mooi huis!! Wat een heerlijke plek. En dan dat Pamelaverhaal, ik schiet er vol van, TOP, diep respect Marleen, oke het is je beroep maar toch....heel indrukwekkend. Dikke kus van ons!!

  • 16 Juli 2012 - 13:00

    Francis:

    Had je wel willen zien als Pamela,werd je geassisteerd door David,goed gedaan zeg!!
    Hoop dirk en Willem ook nog te zien,die zullen het wel koud Hebben!
    En ben Benieuwd hoe het af loopt met je Hernia!
    xxx Francis en Fam

  • 17 Juli 2012 - 18:10

    Susan Verheijen:

    Hoi Marleen,

    We hebben elkaar pas nog heel kort gesproken via de mail van de poli neuro. Ik hoop dat het allemaal nog lukt en dat je snel geholpen kan worden aan de hernia. Waarschijnlijk zie ik je dan wel op de afdeling. Het zou leuker zijn onder andere omstandigheden, maar ja, het is nou eenmaal niet anders. Ik zal mijn best doen om het zo aangenaam mogelijk voor je te maken als je in het Anna bent.
    Ik lees je verhalen nog elke keer met erg veel plezier. Heel mooi om te zien hoe je je daar gesetteld hebt. Stiekem wel erg jaloers op je, je hebt het daar mooi voor elkaar. En dan nog voor Pamela spelen....lekker die adrenaline door je lijf. Dat blijft toch altijd in je bloed zitten hé.
    Veel succes met alles en wie weet zien we elkaar nog.

    Groetjes Susan.

  • 19 Juli 2012 - 13:12

    Ivonne Hendrie Brian:

    de jongens hebben het echt naar hun zin hier (je moet ze allemaal echt van de straat halen om naar bed te gaan) en idd dat voetballen op blote voeten geweldig
    brian die deed mee maar dan wel zijn sokken aanhouden dus heel wat witte sokken die groen geworden waren maar dat mocht de pret niet drukken

    afgelopen zondag was brian jarig en hij vond het geweldig dat dirk en willem gekomen waren
    mijn ouders herkenden ze niet eens meer
    het was dat ze wisten dat ze hier op vakantie waren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

De Maasjes op Curacao

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2020

Zo maar weer eens eventjes

21 Mei 2019

Jaarverslag Willem

14 Mei 2019

Dirk

19 December 2018

Natte Kerst.....

04 December 2018

Zoek de 7 verschillen…….
Werner, Marleen, Dirk & Willem

Lieve Allemaal, stiekem aan begint het hier steeds spannender te worden. De Maasjes: Werner, Marleen, Dirk & Willem gaan het grote avontuur aan, wij gaan naar Curacao om daar te genieten, te werken, te leven en naar school te gaan, te spelen, te zwemmen en te bbq-en..... De komende tijd zullen we jullie via deze site helemaal op de hoogte gaan houden. Voorals nog over onze voorbereidingen en later over ons leven op Curacao. Groetekus De Maasjes

Actief sinds 11 Mei 2009
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 242495

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Oktober 2012

De Maasjes op Curacao

Landen bezocht: