Nu het nog kan…. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu Nu het nog kan…. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu

Nu het nog kan….

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Werner, Marleen, Dirk & Willem

18 Mei 2018 | Curaçao, Willemstad


Zo, het is vandaag vrijdag 18 mei. Ik zit lekker aan een kopje koffie, ramen & deuren open en een lekker zonnetje. En leven we al een beetje tussen 2 werelden wat soms een onbestemd gevoel kan geven. (THX ‘La Linda’ voor het goede woord. Ik wist namelijk niet hoe ik me voelde, maar dat is het ja… onbestemd)

Willem is naar school. Momenteel loopt ons eiland-kind stage bij Beach Tennis Zanzibar, 3 dagen in de week gedurende 4 weken, de andere dagen naar school. Dat is toch cool. Het strookt absoluut niet met zijn leerdoelen. We hebben ons voorgenomen dit gewoon niet te serieus te nemen en vooral te genieten van deze dagen. Lekker uitslapen, rond tienen richting strand, een beetje de beach-boy uithangen en in de middag weer een keer naar huis. Wie doet je wat!! Geniet ervan jongen. Verder vindt hij het ‘een-beetje-leuk’ om naar Nederland te gaan, en snappen we dat maar al te goed.

Dirk, ligt te pitten!! Die is momenteel bezig zijn examens zo goed als mogelijk te maken. Vandaag dus een vrije dag en heeft hij er nog ééntje te gaan. Poeh, ik had niet gedacht dat IK het zo spannend vond, en heeft dit alles met los-laten te maken geloof ik….. en moet ik in mezelf lachen. Dirk heeft de chill-mentaliteit goed onder de knie!! Zo relaxed is deze gast, dat ik er wat nerveus van wordt. 13 juni zullen we weten wat hij ervan gebakken heeft. Verder heeft hij half april 2 weken ‘mee gelopen’ met de jongens van de opleiding Sport & Beweging Tilburg, die hier waren voor allerlei activiteiten. Beiden partijen hebben het als positief ervaren. De medische keuring hangt nog boven zijn hoofd, wat betekent dat hij nog altijd afgewezen kan worden, dit gezien zijn dubbele knie blessure. Maar vooruit…. Dirk gaat volgende week als een malle aan de slag op de sportschool. Rammelen Jonguh, Zet `m op!!

Werner, heeft zijn rode jug-je, (wat geen naam meer mag hebben, redelijk versleten zeg maar. Dat jug-je heeft al aardig wat bier versjouwt….) weer ingeladen met appels en sinaasappels en is bezig met zijn laatste karweitjes. Momenteel lekker bezig bij Lions Dive. Daar kan hij blijven werken tot 15 juni, en dan is het klaar voor de knapste tegelzetter van Curaçao. Verder krijgt hij vanuit Nederland al appjes waar en wanneer hij zich mag melden om te gaan werken. Niks geen bouwvak :( . Dan hier nog maar ff proberen te genieten van al het moois!!!! En dat heeft ie gedaan met zijn bouwmaten. Lekker varen, vis vangen, en genieten van bier, zon & een mooi strand. Klein Curaçao….

Ikke (Marleen)…. ik ben ondertussen gestopt om de ochtenden te werken zodat ik wat meer tijd heb gekregen om het een ander te gaan regelen. Belasting, SVB, KvK, abonnementen, en noem het allemaal maar op, afronden. En hoe anders we er 9 jaar geleden tegen aan keken, met kantoortjes, stempels, zegels, wachten-wachten-wachten & terug gestuurd worden. Zijn we nu redelijk relaxed en maken we er geen drama meer van. Dit is Curaçao!! Ik ben begonnen met de verkoop van onze meer dan geweldig mooie spullen…. En dat gaat redelijk. Als uitzicht heb ik nu verhuisdozen en noppe-folie, waar ik zo af en toe wat mee ik kan pakken. En daarnaast nog lekker bezig met mijn coaching, i love it!!

Op 22 april kwamen BF`s op bezoek. Wat was dit geweldig!!!!! Paula, Bram & Stan. Wat hebben we genoten. Onze jongens hebben Bram & Stan het hemd van het lijf gevraagd over het leven in Nederland. Wat ging van school, leraren, vrienden, op stap gaan, voetballen & bij-baantjes. Ze hebben ontzettend gelachen met elkaar, het had zo mogen zijn. Ze kwamen op een meer dan welkom moment. THX Lieffies!! En Paula en ik natuurlijk ook meer dan bij gebuurt en lekker op stap geweest met koningsnacht en – dag. En oja…. heerlijk gevaren met Herman & Mellie!! Leuk avontuur voor de jongens :)

Tja…. en tikt het klokje ‘gewoon’ door. De tijd gaat snel!!! We leven ons leven en doen we het alle vier goed, daar mogen we trots op zijn. Voor zover we een schema hebben, loopt het lekker. Vanavond nog maar eens HH-tje doen….. nu het nog kan!!

  • 20 Mei 2018 - 01:58

    Marian Rommens:

    Nou tot 27 juni nog maar alles eruit halen van XXS tot 3xXXLL voor jullie alle vier.
    Ik ga je missen Leentjelief....

  • 09 Juni 2018 - 21:48

    Marion:

    Hey lief Leentje, heb net de laatste verhalen zitten lezen. Kan ik echt van genieten. Werner kan dan wel als tegelzetter aan de gang, maar jij als schrijfster. Of samen het Karin H aan de slag als kindercoach. Sprak haar nog bij het jubileum van Willie. Geniet van deze dagen en ik in Nederland zal ik je weer met open armen ontvangen, komt weer een hoop gezelligheid deze kant op. Dikke kus X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

De Maasjes op Curacao

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2020

Zo maar weer eens eventjes

21 Mei 2019

Jaarverslag Willem

14 Mei 2019

Dirk

19 December 2018

Natte Kerst.....

04 December 2018

Zoek de 7 verschillen…….
Werner, Marleen, Dirk & Willem

Lieve Allemaal, stiekem aan begint het hier steeds spannender te worden. De Maasjes: Werner, Marleen, Dirk & Willem gaan het grote avontuur aan, wij gaan naar Curacao om daar te genieten, te werken, te leven en naar school te gaan, te spelen, te zwemmen en te bbq-en..... De komende tijd zullen we jullie via deze site helemaal op de hoogte gaan houden. Voorals nog over onze voorbereidingen en later over ons leven op Curacao. Groetekus De Maasjes

Actief sinds 11 Mei 2009
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 242108

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Oktober 2012

De Maasjes op Curacao

Landen bezocht: