Zoek de 7 verschillen……. - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu Zoek de 7 verschillen……. - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu

Zoek de 7 verschillen…….

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Werner, Marleen, Dirk & Willem

04 December 2018 | Nederland, Deurne

Och eigenlijk is Nederland niet zoveel anders als Curaçao. Het voelt soms alleen wat anders.

Werner is al maanden bezig om zijn rijbewijs om te zetten van een Curaçaos naar Nederlands. Wat is het verschil zou je denken? Maar goed, het moet gebeuren. Hij levert het in bij de Gemeente en men zegt, dat het binnen 3 tot 4 weken geregeld moet zijn. Dat geeft moed, toch? Nou, ik kan je vertellen, hij heeft het nog steeds niet in handen en werd hij van RDW, naar CBR, naar een gezondheidsverklaring, naar bellen, naar de Gemeente gestuurd, en zijn we 2 maanden verder. Hier is het zo dat je niet fysiek overal naar toe hoeft zoals op Curaçao. Daar waar je met 3 nummertjes verder trekken, bij het goeie loketje staat. Alleen liggen de verwachtingen hier net iets anders. Ik denk dat we die ook maar eens ff bij moeten stellen.

En als we het dan toch over de Gemeente hebben, duurde het wel weeeeeeken voor we officieel ingeschreven waren. Man, Man….. belletje 1) kunt u uw uitschrijving van Curaçao nog even komen brengen? 2) kunt u bewijzen dat u zo lang daar heeft gewoond? 3) we zijn er bijna hoor, nog even contacten met Curaçao….. even contacten denk ik dan…. Hahahahah 4) weeeeeken later, ja…. het is gelukt en goedgekeurd. Welkom terug!!

Tja, en als je in Nederland woont heb je weer recht op kinderbijslag. 9 jaar niet gehad, maar goed, als je er recht op hebt dan toch maar meepikken, niet waar? Volgens de Gemeente (ze meende het echt…) zou dit allemaal van-zelf moeten volgen. Oké, dankjewel…. Ik wacht af. Begin oktober niets te zien op het bankafschrift. Toch zelf maar digitaal aanvragen dan. Na 8 weken niets gehoord te hebben dan toch ook maar even bellen naar SVB. “ och mevrouw, u bent op de (digitale) stapel blijven liggen, goed dat u even belt”. Ach ja, denk ik dan ….. ik ben iets gewend op mijn vorige woonadres. Alleen was daar alles nog met echt papier. We zijn nog wachtende….. dat is ons wel weggelegd.

Enige tijd terug was er stroom uitval in mijn ziekenhuisje….. gelukkig hier wel een goeie generator waardoor we niet zelf hoefde te beademen zoals ik al eens eerder had meegemaakt in mijn vorige ziekenhuisje.

En wat ook nog niet veranderd is, Willem slaapt nog steeds met zijn ‘van’ (lees ventilator). Iedere nacht. Dit kind is verslaafd aan het geluid. En komt er niet vanaf. Voor de hitte heeft ie het niet nodig, hij slaapt met pyjama, winterdekbed, en een lekker warme sprei. Tja…… hoe lang gaat ie dit volhouden denk je dan he?

Zijn de politieke boeven hier net zo groot als aan de andere kant van de plas.

En zo maken we het nodige mee in het gekke Nederland. Alweer een dikke 5 maanden hier. De klok verzet (vreselijk…..), alle 4 gehuld in winterjassen, en andere dikke kleding. En verder aan het genieten van borrel avonden, Winter-Efteling, theater, fietsen, bloemen, en alles bij de hand hebben.

En o-ja….. wat ook geen verschil is….. hier gourmetten mensen ook buiten met de feestdagen. Onder het afdak. Niet omdat het warm is, nee…… anders gaat je huis zo stinken :)

Ayo vs Houdoe

• 04 December 2018 - 14:52

Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas:

en oja..... hier regent het ook wel eens!!

• 05 December 2018 - 09:38

Frank:

gaat jullie wel lukken allemaal , ps hier ook wel eens regen!!!

• 06 December 2018 - 22:31

Marian Rommens:

Heerlijk he Nederland met al z'n regels? Alleen moet je je er daar aan houden!
    Ik ga verder geen Curacao voordelen opsommen, al zijn die er zeker wel.
    Zou Willem wel van zijn fan-verslaving proberen af te laten kicken, want dat is energie-verspilling,
    Maar goed jullie kunnen de kerstboom opzetten zonder dat ie binnen 3 dagen bruin is, da's toch weer wel super!
    Lieverds, jullie zijn nog steeds met regelmaat onderwerp van gesprek en het gemis bij een gezellig feestje is meestal het grootst! (Hebben daardoor ook een vroegere sluitingstijd die feestjes)
    Geniet van de decembermaand met z'n kou en z'n warmte!
    Liefs

• 07 December 2018 - 09:55

Diny:

Marleen,
    erg leuk om je verhalen te lezen. Je kunt het bijna in een boek opnemen.
    We zullen snel weer eens een borreltje doen.

Verslag uit: Nederland, Deurne

De Maasjes op Curacao

21 Mei 2020

Zo maar weer eens eventjes

21 Mei 2019

Natte Kerst.....

04 December 2018

Zoek de 7 verschillen…….
Werner, Marleen, Dirk & Willem

Lieve Allemaal, stiekem aan begint het hier steeds spannender te worden. De Maasjes: Werner, Marleen, Dirk & Willem gaan het grote avontuur aan, wij gaan naar Curacao om daar te genieten, te werken, te leven en naar school te gaan, te spelen, te zwemmen en te bbq-en..... De komende tijd zullen we jullie via deze site helemaal op de hoogte gaan houden. Voorals nog over onze voorbereidingen en later over ons leven op Curacao. Groetekus De Maasjes

Actief sinds 11 Mei 2009
Totaal aantal bezoekers 242099