Feliz ana nobo!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu Feliz ana nobo!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu

Feliz ana nobo!!!

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Werner, Marleen, Dirk & Willem

02 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Vandaag 1 januari, manlief en kiendjes liggen al lekker te bed, buiten wordt nog volop vuurwerk afgestookt en ik ga jullie proberen uit te leggen hoe wij oud en nieuw gevierd hebben.Tja denk je dan, da is toch nie zo moeilijk……. Maar in deze gaat het dan meer om emotie en sfeer en dat is soms heel moeilijk te omschrijven. Afijn, probeert ur oe maar iets bij voor te stellen!

Vanaf 2e kerstdag is het hier al een gekkenhuis, de antilianen weten van gekkigheid niet wat ze moeten doen om feest te vieren. Er staan langs de wegen allemaal containers die omgebouwd zijn tot vuurwerkkeet, en waar je ontzettend veel vuurwerk kunt kopen. Geen pijltjes of unne sisser, nee… complete dozen vol, miljoeneklappers, rugzakken voor de kinderen, enorm vuurwerk! Dirk en Willem wilde ook, en hadden hun portemoneetjes leeggeschud en waren al heel blij met 3 doosjes knalerwtjes, dat moeten we nog een paar jaar zo zien te houden, nie dan?
30 december zijn we met een stel naar de vuurwerkshows gegaan. Grote bedrijven geven deze weg, wederom ziet het zwart van het volk, koelboxen vol met drank en stoeltjes achterop de rug, komt iedereen aan gelopen. Dat is al mooi om te zien. Zo`n show duurt dan een 20 minuutjes, iedereen pakt zijn boeltje weer op, alles in de auto en op naar de volgende vuurwerkshow. Vervolgens rijdt je in een soort van stoet met zijn allen naar de volgende plek, zo leuk. En druk dat het dan is, nie normaal.
De pagara`s (miljoenenklappers) worden hier afgestookt, over het algemeen op 31 december, als alle kantoren en winkels gesloten zijn, met de nodige drank. Dit begint rond 14.00 en je kunt gewoon overal binnen lopen en gezellig mee doen. Je RIJDT dan van het ene naar het andere kantoor/winkel met het gevolg dat je rond middernacht knokezat bent, en dus voor twaalven in bed beland bent. Dus daar hebben we ons maar niet aangewaagd. (de pagara`s worden afgestookt om de boze geesten te verdrijven van het eiland (kwist niet dat ze er zaten, maar goed.. ik hoop dat ze ook met knalerwtjes verdwijnen) en het nieuwe jaar goed in te gaan).

Iedere dag luisteren we hier naar DolfijnFM, en worden er gratis kaartjes weggeven met een vraag van vandaag. Deze keer gratis kaartjes voor de nieuwjaarsparty Gillen met Geer. Onze Werner dacht, laat ik eens mee doen, en jawel hij komt in de uitzending en wint een gratis kaartje, onze jongens (lees Dirk) door het dolle heen, hij weet alleen bij-god-nie wie die mens is, maakt verder ook niet, het feit alleen dal dat de hardwerkende papa uit Curacao op de radio is, is al geweldig. Uiteindelijk moeten het er 4 kaartjes worden, want aan 1 kaartje hadden we niks. Het worden 3 gratis kaartjes en 1 gekocht (vooruit dan…), en maken we ons op voor een leuke avond. Na 19.00 wordt er geskypt met Nederland (lees Bakel, Deurne en Aarle-rixtel) en dat was ontzettend leuk om daarbij te zijn. Rond 22.00 willen we weggaan, alle 4 in white&glamour gekleed (dresscode), maar Werner vond het nog nodig ons zelf efkes in te sluiten. Bosje sleutels lag nog binnen, deur gesloten en wij stonden buiten zonder autosleutel en huisdeursleutel. Nonde…. Afijn, uiteindelijk een ruitje in moeten tikken, Dirk door het raam gemikt om de deur van de binnenkant weer te openen, en waren we toch nog op tijd op mambobeach, om af te tellen naar het nieuwejaar. En daar staan we dan met heel veel mensen op het strand, maar uiteindelijk toch (maar) met zijn 4-tjes, en dat was wel even zwaar. Het was zo`n geweldig sfeertje, maar toch, misten we een hele boel mensen, moesten we bedenken wat er toch allemaal gebeurd was in 2009 en tja….. dat brengt (gelukkig) emoties met zich mee. Maar onze Geer die maakte het weer helemaal goed. Erg leuk om zo`n privéconcertje met je voetjes in het strand mee te maken. Uiteindelijk gaan we heel moe maar voldaan naar huis.

`s Ochtends redelijk vroeg weer op, om mee te doen aan de Nieuwjaarsduik, en dat was me toch gaaf. Iedereen kreeg een unoxmuts op en om 12.00 stond iedereen klaar om de Nieuwjaarsduik te gaan doen. En een super DJ die het hele sfeertje afmaakte. Groot, klein, jong of oud, iedereen deed mee (ik moest helaas foto`s maken..) En ook dat was weer heel speciaal, en dan draaien ze “this is it” van Michael, tja dan witte wel weer hoe laat het is (12.00)!!! Daarna lekker keumke erwtensoep, lekker warm met dat weertje hier, en daarna over op de amstel bright, lekkerrrrrr. Iedereen weer goe teut naar huis, en was het al met al een super super leuke nieuwjaarsdag, die we afgesloten hadden bij Frank en Goof mi polar en pizza.
En ons jongens, nie gehoord of gezien, wa hebben die kiendjes het hier goed, zo mooi om te zien. Nog 2 daagjes genieten en dan begint het gewone leventje weer van de Maasjes, en ga ik jullie weer gewoon vertellen wat 2010 ons allemaal weer gaat geven. En hopelijk blijven jullie ons ook op de hoogte houden van het wel en wee in Nederland, super!

Voor iedereen een mooi, warm en zonnig 2010, en dat we nog lang van elkaar mogen genieten, via skype, mail, telefoon, msn, sms of……. Live!!
(oma`s centimeter wordt steeds korten)
Liefs van een (misschien) iets geëmotioneerde Leen (wederom de polar die de schuld krijgt… een nieuw voornemen dus, wat hier niet echt mee zal vallen)

• 02 Januari 2010 - 06:07

Claudia & Tom:

Jullie ook een Super 2010 gewenst!!
    En nu wachten tot Opa & Oma komen ;-)
    Groetjes uit Bali.

• 02 Januari 2010 - 09:51

Max,Noa,Kaya & Henni:

Leuk emoverhaal weer Leen,wij net zapp live gekeken en daar zit Geer te vertellen dat ie in Curacao geweest is,kijken we bij jullie.......ha die Geer en helemaal onder de indruk dat ie zomaar met jullie op de foto staat!
    Groetjes en geniet nog ff van de laatste 2 vrije dagen

• 02 Januari 2010 - 10:44

Ivonne Brian Hendrie:

wij wensen jullie ook een heel goed 2010 toe

ps wij kennen ook mensen (onze buren) die zich met oud en nieuw buitensloten
    dus 1 troost het komt in de beste familie's voor hahaha

• 02 Januari 2010 - 11:02

Jolanda:

Gelukkig Nieuwjaar daar!

Wat een leuk gezicht om al die unoxmutsen te water zien gaan!
    Met zo'n temperaturen is het nog es te doen om een nieuwjaarsduik te maken.

Ook wij zijn hier weer klaar met de kerstkransjes, oliebollen en champagne... we plakken er nog een weekendje achteraan, en gaan dan ook weer over tot de orde van de dag.

Gisteren natuurlijk de familie Wijnen nieuwjaarsborrel gehad,en ik moet zeggen; het was weer erg gezellig!

Dit jaar alleen géén Willem met zijn blik van; "ik zeg alleen iets als ik er zin in heb"... en geen trotse Dirk met z'n mooie zwarte pak met stropdas... en dus ook géén " Bram-aanhanger", die daarom binnen een 1/2 uurtje weer weg was!
    We hebben jullie dus zeker wel gemist!

Voor jullie(en ook voor jullie pap en mam) gaat het aftellen nu beginnen hé...?
    Wat zal het leuk zijn om elkaar over een paar weekjes weer te zien.
    Nog ff volhouden dus voor beide kanten!

Geniet nog van jullie laatste vrije dagen(dan doen wij dat ook), en de groetjes maar weer!

• 02 Januari 2010 - 11:53

De Ijsmutsen.:

Voor jullie ook de beste wensen voor 2010. Zag er gezellig uit dat feestje.
    Ik was al trots op mijn foto met Sjeel(dolly dots) Maar tegen GEER kan dat niet op.1-0 voor jullie, wij gaan weer op zoek naar de volgende bekende Nederlander.
    Zo'n nieuwjaarsduik in een "ijskoude" zee lijkt me wel wat. Het valt me wel op dat de echte Curacaoers niet met zo'n rare muts het water in gaan. Zeker nog te koud!
    Wij hebben de nieuwjaarsduik hier ook geprobeerd, stonden klaar in zwembroek zonder muts, is niet nodig hier, en wij springen, maar we kwamen niet door het ijs, hier zijn helaas geen foto's van.
    Nou wel lekker dat het gewone leven weer begint. Geniet van het nieuwe jaar, en tot mails/waarbenjij.nu/skype of een andere manier.
    Groeten uit Bromma.
    Liefs Robin en Janine.

• 02 Januari 2010 - 11:53

De Ijsmutsen.:

Voor jullie ook de beste wensen voor 2010. Zag er gezellig uit dat feestje.
    Groeten uit Bromma.
    Liefs Robin en Janine.

• 02 Januari 2010 - 11:55

De Ijsmutsen.:

Sorry, ik had twee keer geklikt Verwijder er maar een van. Hadde

• 02 Januari 2010 - 18:32

Ilse En Carlo:

hallo marleen mannen,
    ziet er wel erug gezellig uit..!! mooie foto van jullie met zn 4e!! leuk he die geer,ik ga in mei naar de toppers kan niet wachten. haha hoorde dat opa en oma bijna naar jullie komen?? fijn om elkaar weer 'echt' te zien!! groetjes carlo & ilse

• 02 Januari 2010 - 18:56

De Bommeltjes:

Met tranen in m'n ogen zitten wij (vooral ik, Chan) jullie verhaaltje weer te lezen. Wat een vervelende maand ook he? Enne....niet alleen voor jullie.
    Gelukkig hebben jullie een geweldig gaaf oud op nieuw gehad, wat natuurlijk ook weer veel veel waard is.
    Wij misten "onze Maasjes" echt heel erg :-(
    Raad eens welk nummer als eerste werd gedraaid toen wij viertjes in onze "apres skihut" binnenwandelde....??? Tuurlijk...."Sierra Madre". Nee, da is goed voor een al onstabiele Chan...

Wij wensen jullie een supergeweldig 2010 toe enne...de centimeter van de 3 musketiers begint nu ook af te tellen...

Een dikke knuffel van ons 4tjes, xxx

ps: we hadden nog hoog bezoek vandaag :-)
    Kei gezellig gebuurt met jullie pa & ma...

• 02 Januari 2010 - 19:45

Riky:

Hoi fam.Maas,
    Eerst en vooral wensen wij jullie een heel Gelukkig Nieuwjaar en alle goeds voor 2010.
    Jullie waren dan ,helaas,niet op de tradionele nieuwjaarsborrel bij de fam. Wijnen, maar om het jaar te beginnen met een concert op het strand en een niet zo heel koude nieuwjaarsduik lijkt me toch niet zo verkeerd.
    Hier was het vandaag een koude grijze dag,niets om jaloers op te zijn.
    Het is vroeg binnen zitten tegenwoordig, dus wel ruim de tijd om jullie leuke verhalen nog eens te lezen. En...dat is dan weer genieten.
    Je hebt echt schrijverstalent Marleen.

Wij blijven jullie belevenissen met plezier volgen.

Groetjes,
    Henk en Riky

• 04 Januari 2010 - 12:14

Heidi:

Met tranen in m'n ogen lees ik je verhaal en bekijk ik de foto's.... Jullie terugkijkend op een enorm bewogen jaar, sta je daar samen met je voetjes in het zand. Samen, maar toch ook alleen....
    2010 word voor jullie een mooi jaar waarin jullie je draai vinden, nieuwe vrienden maken én vrienden en familie over de vloer krijgen...
    De jongens genieten en dat maakt het voor jullie ook makkelijker om van jullie droom te genieten en hem waar te maken, het wordt een héél goed jaar!!!

Dus vanuit een wit Deurne en een warm hart wens ik jullie een liefdevol, gezond en succesvol jaar...
    Leef je droom.............

Dikke liefde,
    xxx Heidi

• 07 Januari 2010 - 14:49

Jan En Francien :

Marleen, Werner, Willem en Dirk, Ook wij wensen jullie een gelukkig en gezond 2010 toe. Het is wel even iets anders als hier met het weer, het is hier maar kil.

Groetjes de Papa en Mama van Janine

• 07 Januari 2010 - 15:38

Moniquemelis@skynet.:

lieve Marleen en familie
    voor jullie de beste wensen voor een mooi nieuwjaar

groeten Monique Tahapary

• 08 Januari 2010 - 10:21

Marion Van Lieshout:

Ha die lieve Maasjes,

Jullie een skitterend skon 2010 toegewenst, heftig en mooi wat jullie allemaal meemaken, krijg af en toe echt kippevel van julie verhalen. Marleen, ik heb het al eerder gezegd, je moet stoppen met werken in het ziekenhuis en een bestseller gaan schrijven, je bent daarvoor een natuurtalent!!! Iedere keer als ik jullie verhalen lees moet ik lachen en zit ik mee te snotteren. Prachtig ook voor die mannekes van jullie wat ze allemaal meemaken, helemaal geweldig. Leuke foto van die Toppers, alleen jammer dat Gerard er ook bij stond (hi,hi)
    Marleen, Werner, Dirk en Willem, heel veel liefs voor jullie allemaal en vanaf nu Genieten, genieten en af en toe ook eens aan ons kouwe kikkerlandje denken,

Dikke kus Marion X.

• 04 Oktober 2010 - 23:13

Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas:

Hapy new year voor jullie daar!!
    Klinkt weer allemaal erg gezellig!! (denk trouwens dat je toch schrijfster moet worden)
    Wij hebben ons ook goed vermaakt op Extrema en daarna de kroeg in..was om 13.30u thuis

Een heeeeeeeeeeeel gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal!!!!
    Weer heel gaaf om je verhaal te lezen. Ik zie jullie al wel staan op het strand met z'n viertjes, alleen, maar weet je....dat is het belangrijkste bezit wat je hebt! (ook ik begin emotioneel te worden ). Wim zit op het moment thuis, zonder werk. We hebben het financieel nu echt niet breed (hebben nl. al meer als 2 maanden geen salaris gehad), dus best wat zorgen, maar we zijn gezond en heel gelukkig met onze twee kids!!
    Dus wij wensen jullie nog heel veel plezier samen, daar lekker in de zon en geniet van alles wat jullie meemaken in 2010!
    Liefs, Wim, Julitte, Fello en Nine

Hoi marleen, Werner, Dirk en Willem,
    een heel gelukkig 2010 daar in het warme Curacao. Fijn om te lezen dat jullie het daar geweldig naar de zin hebben. Geniet er nog lekker van en ik kijk alweer uit naar het volgend verhaal, leuk om te lezen.
    Groetjes uit Aarle van fam. Otten

Hey Marleen,
    Een heel gelukkig nieuwjaar. Leuk om zo te lezen wat jullie op afstand allemaal beleven. Geniet van het heerlijke leven daar, dan doen wij dat zeker hier.
    Groetjes,
    Sidney

Hey lieve maasjes!!!
    Wat een geweldig verhaal weer...
    Leuk dat jullie iedereen op de hoogte houden zeg!
    Een erg gelukkig en gezond 2010 voor jullie in curacao!!!!!!!!
    Liefs De lathouwertjes xxx

Hey Maasjes
    Allerbeste wensen van hier.
    Wij hebben sneeuw en willen warmte, jullie andersom misschien.
    Geniet van de momenten en blijf vooral schrijven, is heel leesbaar en herkenbaar zo.
    Geniet er van
    groet Marcel, Hélène en Miguel van Loon

wat heerlijk beeldend geschreven we stonden bijna bij jullie op het strand.....leuk hoor, om te lezen wat de Maasjes allemaal meemaken zo helemaal ver weg....dikke groeten uit een steenkoud nederland en voor 2010; de aller- allerbeste wensen