Ben efkes weg….. - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu Ben efkes weg….. - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu

Ben efkes weg…..

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Werner, Marleen, Dirk & Willem

30 Oktober 2018 | Nederland, Deurne


4 maanden, we zijn gewoon alweer 4 maanden hier. Onvoorstelbaar hard gaat de tijd. Dat geldt voor iedereen zo, daar ben ik me van bewust en heeft het niets met onze re-emigratie te maken.

“Ik ben ff weg naar Eindhoven” zegt Willem. Met zijn vriendje samen naar Eindhoven. De ene keer voor een onderwijs-beurs, de andere keer om samen met zijn maat kleding te kopen, de andere keer om gewoon ff weg te zijn. Heerlijk jonge….. die vrijheid!

“Ik ga morgen met Edriel naar Amsterdam” zegt Dirk. Samen met zijn mattie uit Curaçao (die hier even op vakantie was) de stad verkennen. “Ik kom op tijd naar huis want ik ga daarna door naar het trainen”. Lang leve de OV kaart waar hij van maandag t/m vrijdag gewoon gratis gebruik van mag maken. Geluks-poepert! En daarna op zijn fietske naar de Zeilberg om te sporten. Heerlijk jonge…. die vrijheid!

“Ik ben efkes naar de Jumbo” zeg ik tegen Werner. Ik ga mijn fietske op, inclusief mijn fietstas (die later altijd te klein blijkt te zijn….) en ben weg. Voor ik de Jumbo heb bereikt, ga ik efkes langs een gezellig winkeltje voor een kadootje, en natuurlijk iets voor mezelf. Ziet er allemaal zo gezellig uit. Dan kom ik langs een kleding zaakje waar een bloesje buiten hangt met 25% korting. Whieeeeep, op de remmen, keren, fiets parkeren en ff binnen wippen. Uiteindelijk kom ik met een tasje kleding naar buiten. Dan fiets ik ook nog maar ff langs de Action. Ik besluit geen winkelmandje te nemen want anders gaat het een soort van mis. En ja…. sta ik bij de kassa met 2 armen vol en mijn kin naar beneden om alles te kunnen dragen. Uiteindelijk geen plek meer voor de Jumbo boodschappen waar ik eigenlijk voor weg ging. Wat een bijzonder koop gedrag hier in Nederland, en probeer ik het binnen perken te houden maar dat is lastig. Reclames en alles voor de hand hebbende….. kopen om te kopen. Nu heb ik nog een goede reden omdat wij nog heel veel mogen/moeten aanschaffen :) . Maar ik moet je heel eerlijk zeggen, dit gaf op Curaçao een hele hoop rust. Gewoon zo goed als geen echte leuke winkeltjes (en als ze er zijn kosten ze hopi plakka), wat mij ook niet tot verleiding bracht.

“Ik ben efkes naar de kantine” roept Werner iedere donderdagavond en zondag. Donderdag avond is hij de vaste kantine beheerder, wat zo goed als betekent dat hij achter de bar staat om zo de andere jongens van un potje bier te voorzien. En op zondag….. staat hij aan de andere kant van de bar, na een potje voetbal met het 7e elftal. Waar de 3e helft uitgebreid wordt ‘na-besproken’. En sta ik 1 zondag in de maand achter die zelfde bar om gruwelendig hard te werken. Afgelopen zondag was het weer een feestje om U tegen te zeggen. Wat een geweldige voetbalclub, ZSV!

En ja….. draait het leven hier gewoon door. Tot enkele dagen geleden hebben we super mooi weer gehad. Nu is het serieus herfst en is de klok verzet. Wat ellendig!! Dat je om 15.00 op je werk zit en denkt dat je bijna bent af-ge-werkt (want dat zeg je hier in Brabant…) en dat nog lang niet zo is. Triest makend eerlijk gezegd. Ook ff wennen dat onze telefoons die klok zelf verzetten waardoor Werner zondag te laat bij het voetballen was. “Weten jullie dat niet dan??” Uhhhh nee, wij hebben 9 jaar geen klok meer verzet. Dikke Jassen, Dassen, Wanten en Sokken. En leren we de jongens hoe de verwarming aan moet i.p.v. hoe een airco te gebruiken.

Ik zie te wit voor mijn doen en besluit om naar Sun & Shine te gaan. Voor ik me aan en uit heb gekleed ben ik wel ff bezig en kruip ik onder zo`n snelbruiner. Ik laat me nog een crempje ‘aan-smeren’ waardoor het nog allemaal wat sneller gaat. Ja doe maar…… 20 minuten…..vreselijk….. en moet ik stiekem heel hard lachen…… en doe ik net of ik heel ff op Curaçao ben…. met een ronkend geluid van de ventilator op de achtergrond. En ben ik efkes weg…. in mijn dromen…...

  • 31 Oktober 2018 - 11:16

    Annemarie:

    Tijdens het wederom fantastische Zadelpijnweekend dachten menigeen van ons dat je wel efkes zou aansluiten. De wens is vader van de gedachte toch, of zo?

  • 01 November 2018 - 04:36

    Chantelle:

    Weer geweldig geschreven dushi :-)

  • 06 November 2018 - 21:50

    Marian Rommens:

    Efkes weg vertaalde een hele goeie vriendin van mij ooit in : ver weg en toch dichtbij.
    Zo voelt het gelukkig nog wel. Zeker als ik zo'n filmpje zie met Frank van Lieshout samen op de fiets.
    Klinkt allemaal wel als gewoon weer gewend worden en zijn. En blij te horen dat die Curaçaose sentimenten nog niet vergeten zijn.
    Is wederzijds wat mij betreft.
    En blijf wat van die vrienden/kennissen naar Piscadera Bay Resort sturen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deurne

De Maasjes op Curacao

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2020

Zo maar weer eens eventjes

21 Mei 2019

Jaarverslag Willem

14 Mei 2019

Dirk

19 December 2018

Natte Kerst.....

04 December 2018

Zoek de 7 verschillen…….
Werner, Marleen, Dirk & Willem

Lieve Allemaal, stiekem aan begint het hier steeds spannender te worden. De Maasjes: Werner, Marleen, Dirk & Willem gaan het grote avontuur aan, wij gaan naar Curacao om daar te genieten, te werken, te leven en naar school te gaan, te spelen, te zwemmen en te bbq-en..... De komende tijd zullen we jullie via deze site helemaal op de hoogte gaan houden. Voorals nog over onze voorbereidingen en later over ons leven op Curacao. Groetekus De Maasjes

Actief sinds 11 Mei 2009
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 242121

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Oktober 2012

De Maasjes op Curacao

Landen bezocht: