Out of order…. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu Out of order…. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu

Out of order….

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Werner, Marleen, Dirk & Willem

04 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Of hoe heet zoiets als je 4 weken “niet thuis” bent!! In ieder geval, we zijn wel thuis, maar gaan het gezellig druk krijgen, want morgen (lees donderdag 16.05 lokale tijd) gaan wij opa en oma Wijnen van het vliegveld afhalen.
Her en der zijn er hier al wat gespannen snoetjes te zien in Huize Maas te Curacao, maar ik had begrepen dat Deurne en omstreken er ook wel wat last van hadden. We kijken er erg naar uit, en gaan er enorm van genieten. Zaterdag staat Dirk zijn verjaardag voor de deur en gaat het ons eerste partijtje op Curacao worden. We hebben vrienden uitgenodigd, lieve buren en wat vriendjes van Dirk en Willem. Het zwembad staat paraat voor alle kiendjes, en dat had wel heel wat in. Op vorige foto`s was Werner met zijn maten de cement aan het storten om daar het zwembad op te zetten wat we in Nederland via Marktplaats gekocht hadden. En dat hebben we geweten dat het “second hand” was…. Tjonge jonge, wat kunnen mensen je “naaien”.
Aangezien het zwembad, toen we het kochten, netjes in de doos zat, hebben we het laten zitten, en heeft het hier vervolgens maanden in de hitte gestaan. En dat zou allemaal niet zo erg zijn geweest als de mensen die het verkocht hebben, het netjes hadden droog gemaakt en een beetje schoon hadden gemaakt. Maar niets was minder waar…. Het was een smerige bende wat er tevoor schijn kwam. En bedankt… In dit geval hadden we geen “keus” , en hebben hier een nieuw zwembad gekocht voor onze dushi`s. Het e-mense zwembad opgezet, heel duur water er in gelaten en iedereen was blij, hoewel… toen onze huurbazin kwam met de mededeling dat ze morgenvroeg het dak schoon komen spuiten, nou dan kun je ze wel even wat doen. Dus het e-mense zwembad heel heel goed af-en toe gedekt, en maar hopen dat het enigszins schoon zou blijven. Uiteindelijk komt dit verhaaltje ook weer goed en ik moet zeggen, het zwemt heerlijk!!!! (nu moeten de blaadjes nog van de bomen blijven!!)
De logeerkamer hebben we ook in orde gemaakt, en dat betekende nog enkele volle dozen leeg maken en opruimen, logeerbed kopen en ophalen, beetje poetsen en het gezellig maken. Verder kreeg het huis een goede beurt (altijd fijn er als er mensen langs komen… wordt er weer eens wat gedaan) en komen ze vanavond een echte Curacaose Bolo brengen met daarop “bonbini dushi opa en oma” , dat wordt smullen.
Uiteraard moeten Werner en ik wel gaan werken in de 4 weken dat opa en oma blijven, maar hebben met de carnavalsvakantie (gelijk aan Nederland) heerlijk 1 week vakantie. Hier wordt carnaval heel heel uitgebreid gevierd, maar vooral met veel optochten door alle straten (later meer hierover). Het wordt een gezellige bende. En uiteraard gaan we Curacao een beetje verkennen samen met onze “oudjes”.
Verder hadden we aan onze huurbazin de mededeling gegeven dat we visite kregen op donderdag 28 januari, en het toch echt wel gewenst was dat dan de airco zou komen hangen voor “de koning en de koningin” . En het was maar goed dat we die datum hadden door gegeven. Woensdag 27 januari wordt er met man en macht gewerkt, er wordt stroom aangelegd, de muur wordt gepleisterd (dit is een heel groot woord, want er is gewoon wat losse korrelige cement tegen aangekwakt) , er worden bloempjes, struikjes en palmjes in de tuin gezet, er wordt een drippsysteem aangelegd zodat we niet iedere dag de plantjes water hoeven tegeven, en het dak wordt nog geverfd (e-mens groen) . Echt waar, ik moet het zeggen ze heeft enorm haar best gedaan. Maar vandaag, woensdag 3 februari, worden uiteindelijk de airco`s gehangen en moest de stroom nog in de grond worden gegraven. Ben ik blij dat “de vlucht naar een week later is verzet” .
Dus…. de koning en de koningin kunnen komen, we zijn er klaar voor. Het is wel heel raar dat we elkaar over 24 uur in de armen kunnen sluiten, heerlijk. Zij liggen nu lekker in hun bedje op Schiphol en kunnen morgenvroeg lekker relaxed vertrekken, en wensen wij hen een hele hele goeie vlucht toe.
Wij zijn dus 4 weken “out of order” , en misschien dat ik wat later ben met reageren, maar dan weten jullie, ik heb een goede reden.

Liefs Leen en mannen, en de volgende keer met “de koning en de koningin”

• 04 Februari 2010 - 07:47

Heidi:

Tuurlijk bende gullie voorlopig 'out of order'! Er moet in de komende vier weken voor vier maanden knuffels en koffie's ingehaald worden, twee verjaardagen gevierd, carnavallen, én weer in voren knuffelen voor de tijd dat ze er niet meer zijn...
    Het is nog mooier als Sinterklaas!
    (o)pa & (o)ma komen én uit de uitpuilende koffers komt de ene na de andere Deurnese verassingen voor jullie.... En het maakt niet uit wat't is, als er een skõn papiertje om zit, is het altijd een feest!
    In die skõn kamer gaan ze zich super welkom voelen. Als ik er aan denk en alle foto's zie, wordt ik gewoon blij voor jullie...

Geniet van de komende tijd!!!!

Liefs van mij en m'n mannen

• 04 Februari 2010 - 10:51

Ivonne Hendrie Brian:

ja ja eindelijk is die aftelmeter op en komen ze eraan
    wij willen jullie samen met (o)pa en (o)ma wijnen een hele mooie tijd wensen
    wij hebben ze gisteren ff uitgezwaaid en ze een fijne reis gewenst

groetjes ivonne hendrie en brian

• 04 Februari 2010 - 11:34

Robin En Janine:

Oh wat gaaf zeg, eindelijk is het zover! En wat zullen ze zich welkom voelen! En leuk, een fisje voor Dirk, met al zoveel bezoek! Ook keimooi, die foto van jou met je collega's, een leuke club mensen, zo belangrijk als je zo ver van je vertrouwde familie en vrienden bent. Mooi hoor! Geniet van de komende weken en wij zijn benieuwd naar het vervolg straks! Dikke knuffel en kus uit Noorwegen,Sjuniene en Robin

• 05 Februari 2010 - 13:47

Chantelleke:

Hey dushi,

Leeft die leguaan nog?? Willem beloofde een hoop bloed!! Hahaha...
    En is maar goed at je die taart ook vandichtbij op de foto hebt, lijkt ie inderdaad groter...hihi.

Ik ben erg benieuwd hoe de reis verders verlopen is en natuurlijk hoe het ontvangst was...Wat zullen er weer traantjes gevloeid zijn..
    Geniet van elkaar en hou onsun bietje op de hoogte, he? Ik hoop jullie zaterdag nog te "spreken".

Dikke kus, je dinneke

• 06 Februari 2010 - 22:06

Luuk & Fam. V. Dam:

Volgens ons gaat het daar wel goed en we zagen op de site van zsv dat Dirk jaris is dus van deze kant Hiep Hiep Hoera voor Dirk, van harte gefeliciteerd.

Enne we missen je wel op het voetbal.

Groetjes en geniet ervan.

Luuk, Floor, Miranda & Peter

• 08 Februari 2010 - 16:34

Opa En Oma:

warm [de wel] onthaal

we hadden eigenlijk aan een koffer genoeg wat ja klere heb je daar geen nodig maaaaar aangezien dat er een van onze schatjes jarig was was en koffer volgepropt met kadootjes uit groot deurne en alle kerkdorpen
    na wat vertraging met de trein waarvoor dank v h transport naar het station [chantelle]en en goede nachtrust op schiphol ....daar gat ie dan
    de reis was goed verlopen en dankomt het moment dat de deuren open gaan [koffers pakken etc] phoe phoe wan weer en dan komen we het hoekje om en zien daar 4 stralende gezichten en wordt er natuurlijk flink geknuffeld dat het een lieve lust is dan hedde d,r al gin erg mir in gegge d,r 4 mond op het moete waachte [heerlijk]
    we hebben ondertussen dirk z,n feest al achter de rug en het is nog hetzelfde as in deurze allemol vriende wor ze vanaf komme mag joost wete mer ze waren er [keigezellig]
    gisteren [zondag ] zijn we al heeeel ver weggeweest naar het mooie boka table en boaka pistol en natuurlijk het strand de grote knip [heil moi]
    we maken in ieder geval genoeg kiekjes om er verder een mooi herinnering aan over te houden
    houdoe opa en oma
    oja d,n irste ovond wel ff poppekast spele met dirk en willem

• 09 Februari 2010 - 21:47

Julitte En Wim:

Na de site van Janine en Robin bekeken te hebben, konden jullie toch ook nie achter blijven...
    Wat een verschil dan die foto's. Ook jullie genieten er op los. Hebben wij iets fout gedaan vroegen wij ons net af?! Moeten wij ook gaan emigreren zegt Wim...(nu hij thuis zit zonder werk gaat ie daar over nadenken)nou nee...is voor mij geen optie, maar Werner en Marleen, ook voor jullie petje af. Alles wat jullie nu doen, nemen ze jullie NOOIT meer af!
    Genieten maar dus, zeker nu de KONING en de KONINGIN er zijn!!! Enne lang leve de computer, want ik hou jullie nog steeds in de gaten...

Veel groetjes en nog proficiat voor jullie menneke!

• 10 Februari 2010 - 14:15

Natascha:

Nou Fam. Maas eindelijk komt er dan inderdaad "hoog" bezoek. Ze hebben wel 'n mooie suite geboekt zeg...Heel errug fijn en lekker van genieten. Die bolo ziet er uit om er acuut tandpijn van te krijgen mierzoet of toch niet? Lang leve het kunstgebit. Veel plezier jullie allen. Wij maken ons op voor een ijskoude carnaval en voor de kraker "ik heb 'n zachte G met een harde L" (ja, IK dan nie hé) nou de groeten uit Liessel van mij, mijn 2 mannen en m'n meisje.

• 14 Februari 2010 - 10:14

Jose Gerrits:

Hallo Maasjes en Wijntjes,
    Het ziet er goed uit bij jullie.Mooie foto's en hard gewerkt.We hoorden van de koning en koningin dat ze goed gearriveerd zijn en dat ze met volle teugen zouden gaan genieten. We gaan er van uit dat ze daar ook mee bezig zijn.De warmte bij jullie kunnen wij ons niet zo goed voorstellen omdat er hier weer een pak sneeuw ligt en nog meer valt. De carnaval gaat toch gewoon door hoor!!Gisteren hebben we genoten van "Dweilen met de kraan open" met als thema Disco. Het was volle bak en erg gezellig.We vinden het fijn dat alles goed gaat bij jullie en wensen jullie samen nog hééééél gezellige weken toe.
    Tot een volgende keer.
    Groetjes aan iedereen van Jan en José

• 16 Februari 2010 - 15:45

Tygo En Co:

Hey luitjes,

Fijn voor jullie dat het "hoge" bezoek het ook heel erg fijn vindt om bij jullie te zijn! Geniet van de hitte, de airco, de fistjes, de tandvleesoptrekkende taart en gewoon lekker van elkaar. We lezen jullie avonturen wel over een aantal weken!
    Ik vind het toch iedere keer weer kei leuk om te lezen...kijk er naar uit!

Lieve groeten van ons.

• 04 Oktober 2010 - 23:07

Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas:

Een fijne, relaxte, ontspannende, koele, knuffelrijke,lieve, leuke tijd gewenst met z'n allen.
    Alvast een dikke proficiat met je kleine mannen en maak er maar 4 onvergetelijke weken
    van!

Geniet van alle vader en moeder liefde meis, ze konden niet wachten tot ze er waren.......
    Wat zal dat een ontlading worden....

Hey,
    Geniet de komende weken van alle leuke, gezellige weken en feestjes die jullie te wachten staan. . Over een paar uur zijn ze er....eindelijk!!!

Hey maasjes!
    Wan skonne blog weer...
    vast gefeliciteerd met de kids....
    en heel veel plezier met opa en oma daaro....
    geniet ervan!!!!!!!
    de lathouwertjes

hey maasjes
    veul plezier met jullie pap en mam
    geniet van die weken en dirk alvast een fijne verjaardag toegewenst en willem natuurlijk ook
    en carnaval ze op curacao wij genieten hier van de carnaval toedelidokie de
    breetjes

Marleen ,
    Ga lekker genieten van de koning en koningin .
    Wij wensen jullie hele fijne weken .
    En alvast proficiat met de mannen die alweer een jaartje ouder worden .
    Liefs Ellie en de mannen .

Hola familia
    lekker genieten van familie op bezoek, ook fijn voor de kids.
    Geniet er van en als we iets langer moeten wachten op reactie weten we toch waarom, jullie zitten een stuk dichter bij de evenaar en zijn aan het inburgeren.
    Behoeft toch geen verdere toelichting.
    Enjoy
    Marcel, Hélène en Miguel van Loon

Van Harte Gefeliciteerd met Dirk en heel veel plezier de komende weken daar samen met je familie.
    Lieve groetjes Helma

gefeliciteerd met je kleine (grote man).en geniet ontzettend veel van de tijd met jeouders samen.want opa en oma zijn is echt heel apart,dus wat zullen de kids en hun genieten zeg(heerlijk om dan weer bijeen te zijn. groetjes jan en cathy

De eerste daagjes zitten er al weer op! Was ongetwijfeld heel fijn om elkaar weer eens vast te pakken! En een mooi feestje gehad voor Dirk? Nog gefeliciteerd.... Geniet nog van de tijd samen.
    Groetjes Sjaak, Daisy en Morris