Terugblik op 2013 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu Terugblik op 2013 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu

Terugblik op 2013

Door: ikzelf natuurlijk ;-)

Blijf op de hoogte en volg Werner, Marleen, Dirk & Willem

30 December 2013 | Curaçao, Willemstad

En dat is wel eens heerlijk…. lekker chill in je hangmatje liggen (ook in de maand December), zonnetje op je snoet, polaartje naast je…. en dan te bedenken hoe goed 2013 weer is geweest. De wolken voorbij zien drijven, en je gedachten te laten gaan. En die momenten komen hier regelmatig voor. (nu nog op papier zien te krijgen…)

En als je dan terug denkt is het eigenlijk weer een “gewoon” jaar geweest (by the way… niets is gewoon), hebben we alles op de rit, beide goeie jobs, kids die het heerlijk vinden hier, lekker huisje, lieve vrienden, vakantie gehad, de nodige feestjes mee gemaakt, van vrienden & familie genoten die speciaal naar hier komen. Kortom genieten van een heerlijk leven hier, en moet ik me soms nog steeds in mijn arm knijpen bij bepaalde momenten… “ ik ben hier echt”.
Maar toch…. bekruipt je soms ook wel het gevoel van….. van ja… hoe kan ik dit nu uitleggen. Is dit het wel, wat moeten we in Nederland, hoe verder, wanneer gaan we terug, en waar gaan we dan heen, waar zijn we aan begonnen, krijgen we ooit nog wel rust. En dan heel soms denk je (ik vooral)…. laten we terug gaan. Maar aan de gedachten om hier afscheid te moeten nemen van alles en iedereen…. nee, dat willen we dan ook weer niet. En is het soms wel een wirwar van gevoelens en emoties. Conclusie; het is een geweldig eiland, met mooie mensen & klimaat, maar het is ook een eiland waar je regelmatig van af moet kunnen. Dan moet je echt even (v)luchten van alles en iedereen en kom je weer met frisse energie terug. Genoeg gezeverd, want het blijkt dat ik het op papier toch heel moeilijk uit kan leggen, en is verder ook niet belangrijk. Gisteren heb ik nog van een mooi mens (wat afscheid moet nemen van het leven) gehoord; leef je leven nu!! En ik denk dat we dat zeker aan het doen zijn.

Afgelopen weken hebben we weer heerlijk genoten van ons pap en ons mam…. wat een heerlijkheid toch weer. Voor de kids en Werner was het alweer 14 maanden geleden, en dat was een te lange periode om elkaar niet te zien. En de spanning was ook wel een beetje te merken bij de jongens. Weer effe wennen…. Maar we hebben ontzettend veel leuke dingen gedaan ondanks dat de boys gewoon naar school toe moesten.
Natuurlijk heeft ons pa weer voor Sinterklaas gespeeld, en was ik 1 van zijn knechtjes, samen met Fatima (mijn collega) en Monique (is hier voor 3 maanden), zo gaaf!! Hier kan Sint en zijn Pieten ook gewoon alles maken, drinken bier, roken sigaretten, happy hours af, heerlijk!! Verder hebben we genoten van een heerlijk weekend kunuku resort… ff weg van huis. Lekker veel gezwommen, surprise avond gehad, en lekker niks gedaan. Dit had oma nog te goed voor haar verjaardag. We hebben happy hourtjes gedaan, de bbq is weer eens aangeweest, naar St. Joris geweest, vlakte van Hato gereden, getennist met oma (dit was een echte wens van Willem), lekker gegeten, 3 kilo aangekomen, Woodstock geweest en opa en oma hadden fijn opgepast, en zo nog heel veel meer. Super genoten…. afscheid nemen is dan weer minder (lees bovenstaande; wirwar van gevoelens)
Maar, gaat het leven toch weer “gewoon” verder. Dirk en Willem hebben nu ook kerstvakantie. Het kerstgevoel komt hier totaal niet van de grond, maar dat betekent niet dat we het niet leuk hebben gehad. 1e kerstdag hebben we met vrienden een kerstdiner gemaakt, heerlijk!! En 2e kerstdag hebben we alle restjes op de bbq gegooid bij St. Jorisbaai, en hebben de kids genoten van het jetskieen en wakeboarding. Helemaal Dirk zijn ding. (zie; http://www.youtube.com/watch?v=iDsUoHVP2kk )

En dan gaan we ons nu opmaken voor het nieuwe jaar. Vanavond gaan we naar een mega grote vuurwerkshow kijken, en morgen….. inladen van de auto met bier, eten en andere lekkere dingen, en gaan we smiddags al rondrijden over het eiland, biertje hier, biertje daar, vuurwerkje hier enz enz…. en zien we wel wat de laatste dag van 2013 ons gaat brengen.
In 2014 gaan we zowiezo genieten van Ome Iwan, Tante Fiona, Leon, Simone, Mike, Randy, Robin, Tante Lina en Linda. Joehoe….. Bon Bini tur Hende!! En voor iedereen…. een geweldig mooi 2014 gewenst, heel veel liefs Werner, Marleen, Dirk & Willem

• 30 December 2013 - 17:41

Imre & Noor:

Jullie ook een goede jaarwisseling!! Geniet ervan want oud en nieuw is super op Curaçao !!
    Dikke kus van ons!!!

• 30 December 2013 - 17:41

Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas:

kijk straks nog een keertje op deze geweldige site, kga kijken om er foto`s op te plaatsen, kan ff duren..... maar zeker de moeite waard!! liefs marleen

• 30 December 2013 - 19:20

Chantelleke:

Lieve vriendjes,

Wat een mooie terugblik op 2013. Je schrijft dat het moeilijk is om uit te leggen hoe je je voelt mbt Nederland versus Curacao, maar ik vind dat je het heel mooi omschreven hebt. Die keus zal altijd moeilijk blijven omdat je natuurlijk nooit niet weet hoe het terug in Nederland allemaal zou verlopen. Weet wel dat je ook hier weer je lieve vriendjes, familie, collegaatjes, leuke feestjes, vriendenweekendjes, kerst in de sneeuw etc hebt, waar jullie je zekersteweten meteen weer thuis zouden voelen. Wij genieten in ieder geval nog na van de momentjes samen in Curacao en verheugen ons ook alvast op de momentjes die in Nederland wel weer gaan komen.....
    Geniet van een geweldig oud op nieuw en veel geluk in 2014!

Liefs, je dinneke

• 30 December 2013 - 21:04

Lina:

aaach lijkt me heerlijk chille in n hangmatje....gaan we zeker doen in maart..zit weer te genieten van je verhaaltje Marleen met n brokje in mn keel..vind jullie superdapper dat jullie zowiezo gewoon die stap gemaakt hebben..en tussen die 'gevoelens en emoties'zitten toch ook heel veel goeie momenten waar jullie ook erg van genieten,je hebt je eigen leventje toch maar mooi opgebouwd daar..super hoor,wens jullie n hele fijne jaarwisseling..en daarna gaat het aftellen weer beginnen he...voor alle bezoekjes die iedereen jullie gaan brengen...en daar ben ik er lekker eentje van....kan haast nie wachten,dikke kussssss en tot in maart!!xxx

• 31 December 2013 - 05:57

Hettepet:

Heerlijk om weer van jullie te horen en te lezen! De overpeinzingen, gedachtenkronkels en mixed feelings zijn Curacao niet vreemd maar zullen ook in Deurne niet overslaan. Dus leef inderdaad jullie leven... het maakt de bezoeken van familie en vrienden extra bijzonder en speciaal. Geniet van jullie kerstvakantie en een dikke nieuwjaarssmak voor jullie!! Dat 2014 net zoveel uitdaging, plezier en vreugde mag brengen!!

• 02 Januari 2014 - 12:27

Francis:

Lieve Marleen Werner en Kindjes,

Allereerst de Beste Wensen voor jullie in 2014 en maak er weer een mooi Jaar van!
    Wat leuk om weer een verhaaltje van jullie te lezen, die waren er minder dit jaar,maar dat betekent ook dat jullie je thuis voelen!
    De tijd vliegt als je plezier hebt toch!
    Ik zou er vooral van blijven genieten!
    xxx en veel liefs

• 23 April 2014 - 17:31

Heidi:

Lees dn dizze nu pas, maar ik begrijp wat je bedoeld.
    Pracht van een leven daar, maar wel eentje waar het leven met volle overgave wordt geleefd.
    Hard werken, hard genieten, waarschijnlijk iets wat velen hier van jullie Eilanders zouden kunnen leren. Want dit is het, nu en niet later. ('Als ik groot ben')
    Dat is te bewonderen, maar ik snap dat je daar op z'n tijd ff uit moet om verder te kunnen.
    En dat jij dat ziet is al het halve werk does, je doet't goed.
    Ennuh hier valt ook iedereen ten prooi aan twijfels, maakt ons mens...
    Ik lig nu ook in m'n hangmat van de zo'n te genieten, wel vier maanden later! :)
    Ga d'r es ff helemaal van genieten!

Koes koes Does!