Slome Postbode en Stempels…. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu Slome Postbode en Stempels…. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu

Slome Postbode en Stempels….

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Werner, Marleen, Dirk & Willem

19 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Nog iedere dag vallen er kaartjes binnen bij ons, en dan is het vandaag toch al 18 januari 2010, voor ons een hele bijzondere dag.

Super Super leuk, al die kaartjes die we al gekregen hebben en nog steeds ontvangen (wanneer zou het ophouden denk je dan???) met lieve kerstgroeten en mooi nieuwjaarswensen. Wij willen iedereen heel erg bedanken daarvoor. (ik hoor jullie nu denken, zou mijn kaartje al gearriveerd zijn????) Aangezien de postbodes hier niet van het allersnelste tempo zijn, kan er nog van alles binnenvallen. Het is ook heel opvallend, ze komen telkens met een stapeltje te gelijk. Hij zal denken, ik ga niet telkens voor 1 kaartje naar de Maasjes. Hij hoeft hier nog eens niet op de fiets, niet door weer en wind, maar gewoon een heerlijk temperatuurtje waar menig postbode in Nederland jaloers op zou zijn.

Waarom het vandaag zo`n speciale dag is, sinds vandaag zijn wij officiële eilandbewoners van Curacao. Jawel…. jullie horen het goed, wij zijn bijna klaar met onze hele papierenwinkel. Toen we ongeveer een maand hier waren hadden we de nodige sores al achter de rug (zoals jullie misschien nog kunnen herinneren), en werden toen van loketje naar loketje gestuurd, waar wij helemaal de kriebels (en nog erger) van kregen. Maar je zult het geloven of niet, je raakt er aangewend, of is het dat we ons er niet meer zo druk over maken?
Een aantal weken geleden moesten we voor de laatste keer naar de vreemdelingendienst, zij keuren goed naar aanleiding van een hele hoop papieren, of we op het eiland mogen verblijven ja of de nee. Dat papiertje gingen we ophalen, helemaal goed voorbereid met alle andere papieren die we daarvoor weer nodig hadden. De mevrouw achter het loketje had eigenlijk in de gaten dat we het wel heel goed voor elkaar hadden, en moest toch iets verzinnen om “te pesten” . Ze dacht, laat ik over de pasfoto`s gaan zeuren. Ze vond toch echt dat er op de pasfoto`s kleur verschil te zien was!!!!! “Nee…” dacht ik, dit ga je niet menen. Omdat Dirk en Willem er deze keer niet bij hoefde te zijn, kon ze dat nog door de vingers zien, maar wij moesten toch echt terug de stad in om nieuwe foto`s te gaan maken. “En snel terug komen”, zei ze, “want we zijn over een half uur gesloten”. Dus wij als een gek renne, renne, door de stad, foto`s laten maken, terug renne, renne (iedereen keek ons aan, renne hebben ze hier nl. nog nooit van gehoord ) en net otrijd gearriveerd om ons “welverdiende” papiertje op te halen. Wat kun je je naar voelen op zulke momenten, dat kan ik je wel vertellen. Afijn…. na maanden kunnen we dan eindelijk naar het gemeentehuis om ons in te schrijven. We kiezen een datum waarop het hopelijk niet druk is (het is nl. zo dat er om 7.00 een wachtrij van hier tot Tokio buiten staat, om om 8.00naar binnen te kunnen, helaas geen foto`s van, en geluk met het weer hier…) 31 december, en we zijn in 10 minuten aan de beurt. Alle papieren worden afgegeven, en zegt de meneer achter de bali: “uw woonadres klopt niet, het staat nog niet geregistreerd” . Nu breekt mijn klomp (lees slipper) en bel mijn huurbazin ter plekke op, wat ze wel niet denkt, want het is haar schuld. Ze was het vergeten te melden. Wel nonde…..
We gaan naar huis, wachten maar weer dagen voordat dit euvel weer verholpen is, en gaan op 18 januari met kids een nieuwe poging wagen. Dus…. weer om 7.00 in de rij, en niet te geloven, maar we staan een uur nadien buiten, ingeschreven als eilandbewoners van Curacao!! We kregen nog een ander papiertje mee, om mee naar de douane te gaan, gezien we daar nog een (smak) geld te goed van hebben. Dus ook maar gelijk naar de douane gereden, uiteraard misten we weer een papiertje, papiertje opgehaald, en krijgen we “binnenkort” (heel betrekkelijk hier…) een telefoontje wanneer we een bonnetje op kunnen halen, waarmee we naar de landsbeheerder kunnen gaan, daar een cheque krijgen, en die weer kunnen laten verzilveren bij de bank. En dat laatste doen we graag.
Over 3 dagen kunnen we onze echte ID van Curacao op gaan halen, dan nog een stukje verzekeringswerk, en dan, dan hebben we echt alles achter de rug. (ik wil er nog niet over nadenken, maar terug komen naar Nederland, levert nog meer problemen op…bestaat bijna niet zou je denken)

Vroeger vond ik het leuk om kantoortje te spelen, met stempels, en nog eens stempels, met zegeltjes en zegeltjes….. de klanten die dan kwamen moesten dan naar mijn vriendinnetje die aan de andere balie zat om een formuliertje in te vullen. En ik krijg hier werkelijk een de-ja-vu…. zouden deze mensen vroeger ook altijd zo graag postkantoortje hebben gespeeld?? Gek…..

Ons huisnummer is nu wel veranderd, het is niet meer kavel E2, maar nummer 1 geworden. (Straatnaam blijft gelijk.) Dus mochten jullie denken om een kerstkaartje te sturen voor het einde van het jaar…. ik zal de postbode vast wakker schudden.

Heel veel Liefs van de nieuwe eilandbewoners.

• 19 Januari 2010 - 07:20

Tom & Claudia :

Ik was weer met een grote glimlach jullie verhaal aan het lezen.
    Zo herkenbaar, ook omdat onze foto's ook niet goed werden gekeurd voor onze verblijfsvergunning.
    Maar 1 geluk we konden in het zelfde kantoor (voor een leuk bedragje) wel nieuwe foto's laten maken, wat een toeval! ha,ha.
    Wij genieten hier van ons bezoek!
    Nog 2 weken en dan jullie ook ;-)
    Groetjes uit Singapore.

• 19 Januari 2010 - 08:04

Robin En Janine:

Hallo daar dan.
    Tjonge, van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe status. Wel herkenbaar dat gekloo.... met de hele papierwinkel, alleen zijn ze hier wat makkelijker met de foto's.
    Wel leuk wat jullie zoal vinden aan het strand, je wordt nog een echte jutter. Hebben jullie die fietsen daar ook gevonden????? Nou,nog maar en paar centimeteter, en dan zijn de pap en mam er. Geniet er van.
    Groeten vanaf de witte stranden(lees straten) van Bromma.

• 19 Januari 2010 - 08:12

Saskia:

Wat zie ik nou op de foto's: toch al het een en ander aan het produceren voor "stipje en stopje"?Ga zo door!;)
    Liefs Saskia

• 19 Januari 2010 - 12:55

Heidi:

Hartelijk Gefeliciteerd met jullie Curacaoschap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat is uiteindelijk waar die bergen papier, stapels foto´s, potten stempelinkt, uuuuuuuuuuuren wachten, nagels afgebeten, haren uitgetrokken en al het geduld van de wereld, toe dienden!

Denk dat ik het snap.....
    Zou dit ook tegelijkertijd jullie inburgeringscursus zijn geweest?????
    Want nu weten jullie hoe het er op Curacao aan toe gaat.... Poco Poco, regels regels en dan alle regels wanneer het je uitkomt lichtelijk veranderen.....
    En nu zijn jullie geslaagd!!!!!!!!!!!!!

Dikke Proficiat daarmee, nu maken ze jullie de pis nie meer lauw...........................................................................................................

xxx Heidi

• 19 Januari 2010 - 14:11

Opa En Oma:

proficiat
    hopenlijk ben je nu niet veranderd in een afwachtend en beetje lui-gemoedelijk curacao,s moedertje maar nog ff en dan zien we de werkelijheid wel en zijn we tijdelijk verlost van dit hollandse pisssssweer en gaan we naar her strand tot st juttemus of een andere mus
    wees gegroet van ons

• 19 Januari 2010 - 20:58

Jolanda:

Hey strandjutters,

Dus nu zijn jullie officieel eilandbewoners... Proficiat!
    Tis net te ver, maar anders kwamen we er ff een borrel op drinken;)

Hier is de zoveelste witte laag inmiddels als "sneeuw voor de smurrie" verdwenen,ipv "als sneeuw voor de zon".
    Want die zon is hier nl. in geen velden of wegen meer te bekennen!
    Nee... in plaats daarvan zijn we omgeven door een grauwe sluier van mist, waar echt geen mens vrolijk van wordt!

En denk ik; och ja... daar hebben jullie het voor gedaan!
    Nou, ik kan je zeggen dat we vanaf nu, tot het voorjaar met de dag jaloerser gaan worden op jullie zon, zee, strand n buitenleven .... en dat we daar zélfs slome postbodes, en luie ambtenaren voor op de koop zouden toenemen.

groetjes daar!

• 20 Januari 2010 - 11:04

Ivonne Hendrie Brian:

proficiat met jullie nieuwe nationaliteit

nog ff en dan komen opa en oma die kant op
    dirk en willem houd je meetlintje goed in de gaten he

heel veel groetjes
    ivonne hendrie en brian

• 20 Januari 2010 - 14:14

Carin:

Nou Marleen, jij ook zo hard gerend door de stad? Ik had precies hetzelfde. Wat een etterbakkies gewoon he?!Zeker ook bij de zelfde fotowinkel geweest naast de BH's? Hahahaha! Blijf lachen hoor! Uiteindelijk komt het goed maar wat een frustratie voor et zover is!!
    Polartje en het is over;)))

• 21 Januari 2010 - 19:11

Susan Verheijen:

Jeetje zeg, ik heb net al die mooie verhalen van jullie gelezen. Echt geweldig zeg, wel jammer dat niet alles zo loopt zoals je zou willen, maar er zijn zeker veel mooie dingen die je beleeft en ervaart.
    Sinds gisteren weet ik pas, via via, van het bestaan van jullie site (beter laat dan nooit, zal maar zeggen). Ik wist wel dat jullie in Curacao zaten, (ook wel een beetje laat maar toch)erg stoer dat jullie deze stap gezet hebben, het moet toch wel lekker genieten zijn en zeker een levenservaring rijker voor jullie alle vier. Ik wil jullie in ieder geval veel plezier en succes wensen. Geniet er maar van.
    Ik zal deze site zeker blijven volgen. Wil die avonturen van jullie niet missen. Gr.

• 24 Januari 2010 - 09:00

Speciemepper:

Heey Werner.......SPECIE!zie dat je je doorwerkkleren aan hebt...pfff gelukkig is het hier allemaal goed geregeld op de bouw en kunnen we gewoon doorfrotten al is het -10,ook fijn!Hoorde van zzp'r(collega)die al meer dan 15 jaar op vakantie gaat naar Curacao ivm z'n vrouw die daar vandaan komt dat het vooral kwantiteit is ipv kwaliteit....hij had ook overwogen om te emigreren en was hem baantje beloofd als uitvoerder en daarna klusjesman op een vakantiepark.....goh klinkt bekend toch?
    Werk ze nog(tussen het chillen door) en grtz Hennie

• 31 Januari 2010 - 19:14

Familie Pit:

He hallo maasje....jullie zullen wel zeggen wie zijn dat ook alweer???? Is enige tijd geleden ja...inderdaad wij schamen ons diep. Maar ja geen bericht is goed bericht toch? Wat een leuke verhalen zeg en jullie maken wat mee daar! Gelukkig is die papieren rompslomp nu voorbij en behoren jullie tot de gemeenschap. Naar Nederland wordt nog een groter probleem? maar daar denken jullie nu toch nog niet aan. Werner flink aan het werk zo te zien, wel erg warm om daar zo te werken of niet? De kinders doen het zo te zien ook geweldig, leuk zeg zo te zien. Ja hier gaat ook alles zo'n gangetje, wel iets witter buiten momenteel dan bij jullie, wederom ligt er erg veel sneeuw wel leuk wanneer je gaat sleeen (dat vind onze ties geweldig) maar om te werken voor peter dan valt niet mee, moet ver gaan om die grond in te komen zeg. Deze week groot feest bij jullie, ja helaas we konden geen vliegtuig meer boeken alle vluchten zaten vol haha, nou we hopen dat jullie een hele fijne verjaardag hebben en natuurlijk een dikke kus voor die mannen van jullie en Dirk maak er iets moois van zaterdag! Veel liefs uit het koude/witte Nederland, peter ineke en ties

• 02 Februari 2010 - 18:19

Marleen Fransen:

Ik lees wat laat jullie verslag. Het is elke keer een smakelijk verhaal, alhoewel die hele rompslomp julliewel bijna een maagzwwer heeft bezorgd. Nu onderhand alles geregeld en kun je dat lekker achter je laten. Ik weet niet of het bij jullie ook bijna carnaval is, maar mocht dit zo zijn dat wens ik jullie heel veel plezier. Oh ja Marleen, paps en mam komen er bijna aan. Wat geweldig voor jullie! Ik wens jullie heel veel plezier de komende weken met hun en wat zullen ook Dirk en Willem blij zijn, en natuurlijk ook jullie pap en mam, och eigenlijk iedereen natuurlijk. Heel veel plezier en een dikke knuffel van Marleen 1.

• 02 Februari 2010 - 23:13

Leo En Jo ..........:

Hallo lieve maasjes, nog een nachtje slapen of misschien nog twee, maar dan kan de centimeter aan de kant, want dan komt die papa en mama, oftewel opa en oma naar het zonnige eiland. We wensen jullie samen met het gezinnetje een hele fijne tijd. Geniet ervan en wij horen er wel weer van. Liefs en veel plezier. Groetjes van het peetumke en het peet-tanteke uit Zummere.....!

• 04 Oktober 2010 - 23:09

Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas:

Hey Leen,
    Gefeliciteerd!!!! Wordt al het geduld toch beloond!!! En tja, overweeg nu wel de kerstkaart voor het komende jaar maar vast op de bus te doen.
    Geniet ze.
    Ingrid en de mannen

Marleen en je mannen,
    Proficiat, met jullie nieuwe eilanderschap!
    Groetjes,
    Sidney

haha wat een verhaal weer!!
    Maar gefeliciteerd!! het is gelukt!!
    Stuur even wat zon naar ons

Maasjes
    het gaat jullie echt lukken om ff geen Nederlander meer te zijn in al je hoedanigheden.
    Je wilt integreren of niet, hoe bepalen ze daar, maar jullie gaan het gewoon doen.
    Geniet intussen van daar, maar wordt niet zoals daar.
    groet Marcel

hey maasjes....van harte gefeliciteerd met jullie officiële Antillianenschap haha,nou de antilliaanse mentaliteit nog,manjana manjana he,wat een prachtig verhaal weer,super zeg,het is er nog steeds nie van gekomen om weer te skypen,veul werken he,vorige week de hele week de vroege gehad,dan lig ik savonds om half tien van mn eigen af,ken dr echt nie tegen,moet dan om half vijf mn bedje uit,das echt geen tijd voor mij,ben echt een uitslaper he,vanaf vorig weekend werk ik voortaan vrijdags en zaterdags de nachtdienst,dus het weekend is voortaan voor ons alleen maar lamballen he,lees telkens je verhaaltjes wel hoor,echt smullen elke keer,maar we moeten snel weer bijkleppen,komt goed he,heel veel dikke kusssen van ons voor jullie!!!