2 maanden niks meer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu 2 maanden niks meer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Werner, Marleen, Dirk & Willem Maas - WaarBenJij.nu

2 maanden niks meer

Blijf op de hoogte en volg Werner, Marleen, Dirk & Willem

19 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad



Jeetje ja, gewoon 2 maanden niks meer van ons laten horen, maar we hebben niet stil gezeten. Poeh wa is er weer veel gebeurd.

Oke, ik was dus weer terug vanuit Colombia (fotos zijn ondertussen geplaatst bij het vorige verhaaltje), en ik vond dat dat toch wel gevierd moest worden, en besloten we op zaterdag 11 augustus dit maar s goed te vieren. Natuurlijk moest ik “min Jantje” bedanken voor de geweldige 2 weken dat ie voor mij gezorgd heeft. En het feest was geslaagd, de tafel weer vol met lege blauwe blikjes en gingen we weer “vroeg” te bed.

Ik moest nog een aantal weken rusten en dat viel natuurlijk weer niet mee, maar met ups en downs ben ik momenteel weer redelijk de oude, en is blijven luisteren naar jezelf het belangrijkste maar tevens ook het moeilijkste…. Ondertussen waren Dirk en Willem alweer naar school aan t gaan, en ging het gewone leventje ook gewoon door.

Vrijdag 24 augustus werd ik 40 jaar!! Jeetje wat ben ik verrast die dag. Als eerste wil ik iedereen bedanken voor alle kaarten, pakketjes en kadootjes… jeetje wat een verrasingen van de andere kant van de zee, geweldig!! Die dag gingen we lekker met ons viertjes naar Porto Marie om mijn verjaardag te vieren, heerlijk. We gingen al wat vroeg naar huis vanuit het strand, dat werd gestuurd door mijn 3 mannen, maar ik vond het eigenlijk wel oke, ik dacht lekker in de pyama en dan filmpje kijken. Onderweg werd er achterin de auto wel al een beetje gegrinnikd door Dirk en Willem maar nog niks was me opgevallen. Toen moest ik van Dirk nog een weggetje omrijden en ook dat deed ik braaf…. Auto uitladen en liep ik met mijn handen vol richting tuin, en in ene….. fie-hiet… joehoe…. Tuuhuuut….. vanuit de tuin…. Ik schork me een feesthoedje… dun hulle hof vol mi volk. Vrienden hadden zich dus verzameld om mij een surprise party te geven…. Wat lief!! Het was een bere-gezellig feest samen met de boys uit de Zeilberg, die hun ogen hebben uitgekeken hoe hier menig-een naar huis toe reed, cq slingerden…. “da kan toch nie” . Kan zeker nie, maar ja…. het was wederom “vroeg”, en uiteindelijk laat in de pyama, maar dat was zeker niet erg!!

Dan sla ik een aantal bladzijdes over in mijn agenda om jullie niet teveel te laten lezen in 1 keer. Dat gaat over mijn werk, maar daar de volgende keer meer daarover, want ik vind het leuker om het volgende te vertellen. Zaterdag 22 september kwamen “ons pap en ons mam” (weer) hier, jeetje wat fijn om ze weer te knuffelen na een klein jaar. En wat ook geweldig was, dat Hermientje (oppasmoeder van Dirk en Willem in Nederland) en Martien ook mee kwamen. Zo gezellig, wat hebben we een leuke tijd met zun allen gehad. Natuurlijk kwamen ze oa ook voor ons koperen huwelijksfeest, en dat was nog mooier dan de feestjes die ik hiervoor genoemd heb. Werner en ik keken er al heel lang naar uit om dit feest te gaan geven, en we hadden er dan ook wel wat moeite voor gedaan, het moest knallen. Maar voordat het feest begon werden we getrakteerd op een dolfinswim, en door bepaalde omstandigheden zal ik deze swim nooit nooit meer vergeten, het was een hele speciale ervaring voor ons viertjes. De gasten werden om 20.30 verwacht en het liefst optijd, en dat kan nog wel eens moeilijk zijn voor mensen die op Curacao wonen. En dat wisten we…. Dus om 20.30 felicitaties in ontvangst genomen en moest iedereen enorm lachen om onze kleding!! Want we hadden onze trouwkleding van toen weer eens uit de motten getrokken, en wat was dat gaaf (bedankt mammi voor het meenemen) Werner pastte alles nog prima, en toen kwam (dikkere)ikke, maar wat gaaf. Ik had de achterkant mooi opgelaten zodat het van de voorkant heel goed leek…. Wat de gasten niet wisten was, dat de lokolokobus (loko betekent gek, en de bus is hier een normaal begrip op Curacao) om 21.00 thuis zou komen en we een rondje gingen rijden…. Je hebt een bus, je hebt een chauffeur (die ook gewoon mee drinkt), je hebt muziek en je hebt een grote juk vol met drank…. En dan… rijden maar! En daar gingen we, we hebben gedanst, gedronken, gereden, gelachen, het was super. Iedereen had toen al genoten. Bij thuiskomst stond er lekker eten klaar, en voor we het wisten was het al 23.30 en moesten we nog gaan beginnen met karaoke, want ook dat kwam nog aan de orde van de “nacht”. Och och…. wat dacht iedereen toch goed te kunnen zingen, de microfoon ging van hand naar hand, ieder zong zijn eigen lied wat natuurlijk ook betekenden dat “ons pap” begon te zingen met…. Je raad het al: “hey schon wijvveke” van Ivan Heyle. En deze keer had ie een “bij-valler” want dat was beloofd, Jantje v Eyck… zo schon!! Verders werden we nog getrakteerd op een optreden van “de vriendenclub van hier” met je raadt het al: “du bist alles” en als klap op de vuurpijl kregen we een superkado aangeboden van “de vriendjes van gindsweit” met je raadt het al: “du bist alles” , en menig een was hier diep van onder de indruk. Dat was echt super super gaaf!! En voordat het feest begon hebben we via skype ook nog een optreden gekregen van het zeilbergs volkslied… we zijn nog steeds niet vergeten, en dat doet goed, masha danki tur hende!! Uiteindelijk gingen de voetjes nog van de vloer tot “vroeg” !! Het was geslaagd, echt waar!!

The day after hadden we het zwaar maar niet minder gezellig, want Hermien werd 60 jaar, en ook dat moest gevierd worden…. We gingen lekker varen over spaanse water en durfden we rond het middag uur allemaal ons eerstje blikje weer open te trekken. Hmmmm….. `s avonds hadden we iedereen maar weer zo`n beetje opgetrommeld om de “restjes” van het feest mee op te maken bij Caracasbaai. En hadden we nog gezellig na zitten buurten over the day before… ut kon nie mir stuk.

Nu is het ondertussen stil in Huize Maas, iedereen is weer naar huis, en zijn wij weer door gegaan met de gewone dagelijkse dingen, hoewel…. We morgen (19 okt) moeten gaan stemmen, en we niet weten of dat zo`n feest gaat worden als hierboven allemaal beschreven is. We houden stiekem allemaal ons hart vast en is het voor ons nog nooit zo spannend geweest om een verkiezing mee te maken. We houden jullie op de hoogte…. We hebben in ieder geval al geweldig mooie herinneringen gemaakt hier op het mooie eiland, hopelijk volgen er nog meerdere.
Dikke Zoen van ons Allemaal!!!

  • 19 Oktober 2012 - 07:07

    Lientje:

    super super om dit alles te lezen,geweldig!!de fotokes kijk ik strakjes als ik weer wakker ben,kom net uit de nacht maar moest dit toch ff lezen,een hele dikke knuffffff van ons voor jullie!!!xxxxx

  • 19 Oktober 2012 - 08:22

    Heidi:

    Ik zie dat Dirk toch op het vliegveld was, wat een verassing voor opa & oma!
    Veel hoogte punten gevierd, veel mensen ginds én hier bij elkaar gebracht...
    Uit het oog, uit het hart, no way!!
    Wa goe is, dè blie
    Dus voor jullie ook op naar de 25!!
    Dikke Brassa,
    Heidi en de mannen

  • 19 Oktober 2012 - 10:15

    Opa En Oma:

    He schon wijveke,wat een verhaal maar het mooiste blijft de herinnering dat we dit alles persoonlijk meegemaakt mogen hebben.
    Het was wir aawerwets brabantse gezelligheid,die wir opgeslagen ligt op de harde scheuf.
    Inderdaad wir stil en ,t is dan weer het opstarten.we weten het maar we weten het nog steeds nie.
    Hopenlijk gaat alles goed daar met de verkiezingen.
    Veel liefs en dikke xxxxxxxxxxxx
    Van Opa en Oma

  • 19 Oktober 2012 - 12:08

    Hetty:

    Hey lieverds, mooi om al die bijzondere gelegenheden te kunnen lezen en nu ook voor jou in goede gezondheid. Kei skon om op je 40e al die hoogtepunten te mogen beleven.. Op naar de volgende mijlpaal en voor nu....geniet van de stilte...Zoen uit Deurse!!

  • 21 Oktober 2012 - 17:20

    De Bommeltjes:

    Ik sluit me helemaal bij Heidi aan...
    "Uit het oog, maar zeker nie uit het hart". Gelukkig houden we elkaar goed op de hoogte van elkanders lief en leed.
    Geniet van alle mooie herinneringen!
    Liefs, de Bommeltjes, xxxxxx

  • 21 Oktober 2012 - 22:52

    Julitte:

    Wa schon!!!
    Vooral dat open ruggetje....hihi...
    Maar voor jullie is niks te gek, dat blijkt wel! Jullie hebben het weer super leuk gehad en dat
    is super om te lezen.
    Bij ons gaat alles z'n gangetje en och dat is degelijk, maar ook wel lekker!
    Veel liefs van ons,
    Wim, Julitte en de kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

De Maasjes op Curacao

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2020

Zo maar weer eens eventjes

21 Mei 2019

Jaarverslag Willem

14 Mei 2019

Dirk

19 December 2018

Natte Kerst.....

04 December 2018

Zoek de 7 verschillen…….
Werner, Marleen, Dirk & Willem

Lieve Allemaal, stiekem aan begint het hier steeds spannender te worden. De Maasjes: Werner, Marleen, Dirk & Willem gaan het grote avontuur aan, wij gaan naar Curacao om daar te genieten, te werken, te leven en naar school te gaan, te spelen, te zwemmen en te bbq-en..... De komende tijd zullen we jullie via deze site helemaal op de hoogte gaan houden. Voorals nog over onze voorbereidingen en later over ons leven op Curacao. Groetekus De Maasjes

Actief sinds 11 Mei 2009
Verslag gelezen: 1283
Totaal aantal bezoekers 242095

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2009 - 06 Oktober 2012

De Maasjes op Curacao

Landen bezocht: